W przeciwieństwie do AMD, które udostępniło swoją technologię FidelityFX Super Resolution 3 jako open source, Nvidia nadal ogranicza korzystanie z funkcji DLSS Frame Generation do najnowszych kart graficznych z serii RTX 4000. Niektóre gry można jednak zmodyfikować, aby umożliwić jednoczesne korzystanie z funkcji skalowania obrazu Nvidia Deep Learning Super Sampling i generowania klatek AMD FSR 3. Możliwość połączenia mocy konkurencyjnych technologii jest też dostępna w Ghost of Tsushima Director’s Cut, co pozwala na osiągnięcie naprawdę niesamowitej liczby klatek na sekundę w wysokich rozdzielczościach. Bloo, użytkownik Twittera, stwierdził, że w  Ghost of Tsushima był w stanie uzyskać około 170 klatek na sekundę w 4K przy ustawieniach graficznych na maksimum na RTX 3090, wykorzystując obie te funkcje w połączeniu ze sobą. Gdy włączysz tę kombinację, Ghost of Tsushima, która już jest prześliczną grą, staje się jeszcze piękniejsza i płynniejsza. https://x.com/BlooHook/status/1791131991447879858 W marcu AMD ogłosiło aktualizację do FSR 3.1, która obejmowała ulepszenia jakości skalowania. Firma określiła je jako zwiększoną stabilność czasową, zarówno gdy obiekt był w spoczynku, jak i gdy się poruszał, z mniejszym migotaniem, migotaniem i zawirowaniami wokół poruszających się obiektów. Obiecano również, że zmniejszy się efekt zjawy i poprawi się zachowanie szczegółów. Dodatkową informacją przedstawioną było to, że FSR 3.1 oddzieli tworzenie klatek od skalowania obrazu. Umożliwi to współpracę z innymi rozwiązaniami skalującymi, takimi jak DLSS i XeSS. Jest to krok szczególnie korzystny dla użytkowników kart graficznych nienależących do serii RTX 4000. Istnieją gry, w których jakość obrazu oferowana przez DLSS i/lub XeSS jest wyższa od tej zapewnianej przez FSR 3. Niemniej generowanie klatek
fot. materiały prasowe
Wygląda na to, że wymóg posiadania konta PlayStation Network, który wzbudził wiele kontrowersji, gdy wprowadzono go w Helldivers 2 (a następnie z niego zrezygnowano) tym razem nie stanowi aż takiego problemu i obecnie aż 85 procent recenzji Ghost of Tsushima: Diector’s Cut na Steam jest pozytywnych. Jest to zapewne związane z faktem, że  założenie konta PSN nadal jest konieczne, żeby grać w multiplayerowy tryb Legends. My też już w Director’s Cut graliśmy i uaktualniliśmy naszą recenzję wersji na konsole PlayStation.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj