Netflix podjął decyzję bez precedensu. Ich trzy tytuły mające walczyć o Oscary pojawią się w kinach przed premierą w platformie.
Netflix podjął decyzję, że trzy nadchodzące hity pojawią się w kinach w limitowanej dystrybucji przed premierą w platformie. Taka sytuacja będzie mieć miejsce po raz pierwszy w historii Netflixa. Chodzi o takie tytuły jak:
Roma,
Bird Box oraz
The Ballad of Buster Scruggs.
Roma w reżyserii Alfonso Cuarona jest uważany za oscarowego faworyta. Zadebiutuje on w amerykańskich kinach 21 listopada. Potem pojawi się w większych miastach kraju, w Londynie oraz dnia 7 grudnia w kilku największych światowych rynkach. Premiera w kinach łącznie odbędzie się w ponad 20 krajach. Premiera w Netflixie zaplanowana jest na 14 grudnia.
The Ballad of Buster Scruggs pojawi się na amerykańskich ekranach 8 listopada. W platformie zadebiutuje 16 listopada.
Natomiast
Bird Box zadebiutuje w kinach 13 grudnia, by potem trafić do platformy dnia 21 grudnia.
Według dziennikarzy Deadline włodarzom Netflixa zależy na tym, by włączyć się na serio w walkę o Oscary w najważniejszych kategoriach. Ta decyzja ma wyjść na przeciw tradycjonalistom z Akademii Filmowej, którzy mogliby patrzeć nieprzychylnym okiem, jeśliby film trafił równocześnie na VOD. Tak jak to miało miejsce na festiwalu w Cannes, gdzie doszło do głośnego konfliktu Netflixa z organizatorami.
Na razie nowa taktyka dystrybucyjna Netflixa dotyczy tylko filmów mających walczyć o najważniejsze nagrody. Nie wiadomo, czy podobnie będą chcieli zrobić z kinem rozrywkowym. Mają kilka mocnych tytułów w planach na czele z
Six Underground Michaela Baya. Na razie mogą jedynie działać w taki sposób z kinami studyjnymi i niezależnymi sieciami w USA, ponieważ wielkie sieci nie chcą współpracować z Netflixem z uwagi na krótki okres pomiędzy planowaną premierę kinową, a VOD.
Jest to pokłosie sytuacji sprzed tygodni, kiedy Netflix zdecydował, że
22 July zadebiutuje jednocześnie w VOD i w kinach. Pojawił się na ekranach w 134 krajach, w tym w Polsce. Scott Stuber z Netflixa mówi otwarcie, że sukces
22 lipca oraz
Private Life (emisja w 20 krajach) w kinach zmotywował ich do kolejnych kroków.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
⇓
⇓
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h