Wszystko wskazuje na to, że twórcy zamierzają silnie czerpać z dziedzictwa serii, a w szczególności z najlepszej dwuwymiarowej odsłony, jaką było "Symphony of the Night". Skąd taki wniosek, spytacie. Otóż główny bohater będzie mógł zmienić się w mgłę, aby przenikać przez kraty, co było charakterystycznym elementem wspomnianej pozycji. Pojawią się również nietoperze, co prawda nie będzie możliwości przybrania formy tego stworzenia, ale będziemy mogli je przywołać, by odwrócić uwagę przeciwników. Jeśli zastanawiacie się po co, to magazyn donosi, że w grze znajdą się sekcje skradankowe.
Znaleźć można również lakoniczną wzmiankę o formie smoka. Czyżby Dracula miał się w niego transformować? Wiadomo natomiast, że będzie można rzucać uroki na wrogów w celu przejęcia nad nimi kontroli, a także spowalniać wykorzystując płaszcz Stolasa.
Orężem w walce stanie się także własna krew bohatera, dzięki której będzie mógł wzmocnić bicz i generować krwiste sztylety do miotania w kierunku oponentów. Wspomniano również o pieczęci Alastora, która tymczasowo odblokuje wszystkie ataki każdej z broni.
Wygląda na to, że system walki będzie znacznie rozbudowany względem poprzednika i zawierał będzie wszelkie najważniejsze elementy, z których zasłynęła seria. Byle do lutego.