Pierwszą i najważniejszą innowacją będzie nowe państwo - Portugalia, które doskonale poradzi sobie na polu eksploracji i handlu. Unikalną jednostką będzie Nao, pozwalające na sprzedaż dóbr luksusowych na obcych terytoriach. Ilość wypłaconego złota ma być uzależniona od odległości dzielącej nas od naszych granic. Unikalnym ulepszeniem tego państwa ma być z kolei Feitoria, którą można wybudować nawet w pobliżu wrogich miast, o ile tylko nie zabraknie nam żołnierzy, by jej bronić. Po wybudowaniu pozwoli nam produkować kopie wszelkich dóbr luksusowych dostępnych w obrębie danego miasta.

Kilka zmian wprowadzonych zostanie też do samego handlu. Pojawią się nowe okręty towarowe, które pozwolą stworzyć szlaki handlowe pomiędzy dwoma położonymi na wybrzeżu miastami - jeśli oba będą należały do nas, wówczas szlak wygeneruje dodatkowe jednostki żywności, jeśli natomiast nawiążemy handel z obcym miastem, to otrzymamy złoto oraz nowe osiągnięcia nauki, jeśli będziemy mniej zaawansowani od państwa, z którym handlujemy.

Na graczy czekają też nowości w dziedzinie archeologii. Wykopaliska archeologiczne będzie można zmienić w stały charakterystyczny punkt terenu, który będzie przynosił ciągłe korzyści. Natomiast zlikwidowanie wykopalisk da nam jednorazowy, ale potężny bonus. Wykopaliska można prowadzić wszędzie tam, gdzie tylko mamy dostęp. Należy jednak pamiętać, iż kopanie na terenie należącym do innej cywilizacji może prowadzić do spięć. Nowe drzewko technologii, Eksploracja, pozwoli pierwszej cywilizacji, która w pełni je rozwinie, odblokować drugi zestaw ukrytych terenów wykopalisk.

Ideologie Wolności, Autokracji i Porządku są od teraz obowiązkowe. W momencie, w którym wynajdziemy Industrializację będziemy musieli wybrać którąś z nich. Każda ideologia pozwala odnieść zwycięstwo na unikalny dla siebie sposób. Jej wybór będzie miał też wpływ na to, kto od tej pory będzie naszym sojusznikiem, a kto wrogiem.

Światowy Kongres: Cywilizacja, która jako pierwsza natknie się na mapie na pozostałe narody stworzy i stanie się gospodarzem Światowego Kongresu. Liczba delegatów będzie ulegała zmianie w zależności od danej ery. Gospodarz zawsze otrzyma dodatek do liczby bazowej. Celem Światowego Kongresu jest zmiana zasad gry. Tylko dwie cywilizacje będą mogły zaproponować konkretną uchwałę, która zostanie poddana pod głosowanie: cywilizacja-gospodarz oraz druga, wybierana na podstawie kryteriów, których jeszcze nie ujawniono. Każda taka cywilizacja posiada również moc cofnięcia poprzedniej uchwały. Obecny będzie zestaw uchwał, których nie można proponować, zamiast tego automatycznie zostaną poddane pod głosowanie w momencie osiągnięcia pewnych kamieni milowych w dziedzinie technologii.

To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj