Technologia DLSS w kartach z rodziny RTX pozwala pokonać ograniczenia wydajnościowe naszego sprzętu i renderować obraz w wysokiej jakości i płynności, mimo iż nasz sprzęt nie poradziłby sobie z natywnym generowaniem tak dobrego obrazu. Wszystko dzięki zastosowaniu prostej sztuczki – obraz renderowany jest w niższej rozdzielczości, a następnie algorytmy sztucznej inteligencji skalują go do tej natywnej. Efekt? Gra zyskuje na płynności bez zauważalnego spadku szczegółowości grafiki. O tym, jak dobrze będzie prezentować się gra, decydują ustawienia jakości DLSS. Obecnie możemy korzystać z czterech presetów: Wysoka Wydajność, Wydajność, Zbalansowany oraz Jakość. Redditor publikujący pod nickiem u/Reinhardovich natrafił na wzmiankę o nowym, piątym ustawieniu nazwanym Wysoka Jakość. Ten dodatkowy tryb pojawił się w tabeli DLSS dokumentacji technicznej silnika Unreal Engine 5. Zaznaczono przy nim, że jest ustawienie zarezerwowane dla przyszłościowych ustawień. Choć nie będzie widoczne dla użytkownika końcowego, w toku rozwoju technologii od NVIDII  może zostać wdrożone do silnika od Epic Games. Jak zauważył serwis TechSpot, przy ustawieniu trybu DLSS na Jakość, silnik renderuje grę w 66,6% natywnej rozdzielczości, skalując finalny obraz o 150%. Z kolei konkurencyjna technologia FidelityFX Super Resolution od AMD przy najwyższych ustawieniach renderuje obraz w 77% docelowej rozdzielczości i powiększa go tylko 1,3-krotnie. Można zatem przypuszczać, że tryb Wysokiej jakości dla DLSS będzie bezpośrednią konkurencją dla najwyższych ustawień skalowania od AMD. Niestety, nie mamy na razie żadnych informacji na temat tego, kiedy nowy tryb może trafić do użytkowników.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj