Startup DEUS postanowił zawalczyć o serca miłośników technologii wirtualnej rzeczywistości. Ta rosyjska firma przygotowała gogle VR, które wyróżnią się na tle konkurencji przede wszystkim wysoką rozdzielczością. Pierwszy pokaz deweloperskiego modelu Odin Pre odbędzie się w styczniu podczas targów CES w Las Vegas, a miesiąc później sprzęt trafi do pierwszych klientów zainteresowanych tym urządzeniem. Jeśli ocenialibyśmy ten zestaw wyłącznie po specyfikacji, pobiłby większość konkurencji na głowę. Jego największą zaletą są dwa panele LCD, które wyświetlają obraz o sumarycznej rozdzielczość 4320×2160. Gogle HTC Vive w wersji Pro wypadają na ich tle dość blado, oferując rozdzielczość rzędu 2880×1600 (1440×1600 pikseli na oko). Firma opracowała także własny system laserowego śledzenia położenia gracza bazujący na stacjach Horus. Według producentów oferują one szersze pole widzenia niż latarnie Lighthouse przeznaczone do współpracy ze SteamVR, a stosując wyłącznie dwa moduły można stworzyć pole gry o wielkości 13×13 metrów. Lighthouse pozwalają śledzić położenie gracza na znacznie mniejszym obszarze o wielkości 4,5×4,5 metra. Co więcej, w ramach systemu Horus użytkownicy mogą zamontować nieograniczoną liczbę latarni. Oznacza to, że twórcy wielkopowierzchniowych doświadczeń VR będą mogli łatwo przerobić całe budynki na arenę gier VR. A to nie koniec dobrych informacji dla tych, którzy fascynują się rzeczywistością wirtualną. Model przeznaczony na rynek konsumencki zadebiutuje zaledwie kilka miesięcy po premierze zestawu deweloperskiego, do sklepów powinien trafić w połowie przyszłego roku. Ta wersja urządzenia będzie także wyposażona w dokładniejsze kontrolery ruchu z 6-osiowym system rozpoznawania położenia. W zestawie Odin Pre deweloperzy znajdą prostsze, 3-osiowe kontrolery. Dokładna data premiery gogli Odin ani sugerowana cena producenta nie są jeszcze znane. Jeśli DEUS nie wyceni swojej zabawki zbyt wysoko, te rosyjskie gogle VR mają szansę odnieść spory sukces na rynku. Zwłaszcza wśród użytkowników biznesowych, którzy mogą wykorzystać je do stworzenia wielkoskalowych doświadczeń i gier VR.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj