Przedstawiciele Apple poinformowali, że w okresie świątecznym App Store wypracował rekordowe wpływy rzędu 1,8 mld dolarów. Rekord sprzedaży ustanowiono także w Nowy Rok, kiedy klienci wydali 540 mln dolarów. Według raportu CNBC w ciągu ostatnich 12 miesięcy sklep mobilny zarobił dla Apple przeszło 64 mld dolarów, co oznacza, że w skali roku wpływy zwiększyły się aż o 28 procent. Dla porównania warto przypomnieć, że w 2018 roku App Store wygenerowało wpływy rzędu 48,5 mld dolarów, a w 2019 – 50 mld dolarów, co przekłada się na zaledwie 3-procentowy wzrost w skali roku. Apple oczywiście nie podaje tych danych do oficjalnego obiegu i ukrywa wpływy z App Store w kategorii „Serwisy”. Ponadto korporacja kończy rok fiskalny we wrześniu, dlatego dane nie oddają w pełni sukcesu, jaki serwis odniósł w dobie pandemii. Według Apple w 2020 roku wpływy z serwisów wyniosły jedynie 53,7 mld dolarów. Zauważalnie mniej, niż sugeruje wspomniany raport. Eksperci CNBC oparli wyliczenia na oficjalnych informacjach o tym, ile Apple płaci deweloperom publikującym w ramach App Store. Dlatego można założyć, że szacunki CNBC są wysoce wiarygodne i pandemia faktyczny przyczyniła się do lawinowego wzrostu zainteresowania aplikacjami mobilnymi. Najwyraźniej masowa izolacja zachęciła nas do grania w tytuły mobilne i opłacania usług za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Nie można także wykluczyć, że w kolejnym okresie rozliczeniowym wzrosty będą jeszcze wyższe. Pod koniec 2020 roku korporacja z Cupertino wprowadziła bowiem nowe reguły współpracy partnerskiej. W ramach programu App Store Small Business Program twórcy zarabiający w App Store mniej niż milion dolarów rocznie mogą korzystać z obniżonej, 15-procentowej prowizji. Ruch ten może zachęcić do wejścia na iOS-a nowych graczy, którzy dotychczas stronili od sklepu ze względu na wysoką marżę nakładaną przez Apple.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj