Katarzyna Samojluk, szefowa polskiego oddziału koncernu Viacom, poinformowała podczas konferencji Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej w Sopocie, że wkrótce w naszym kraju pojawi się usługa Pluto TV. To darmowy serwis filmowy funkcjonujący od 2013 roku, który utrzymuje się z reklam emitowanych w trakcie oglądania. Obecnie dostępny jest na terenie Stanów Zjednoczonych oraz Wielkiej Brytanii i regularnie przyciąga do siebie 12 milionów użytkowników. Viacom nie podaje na razie dokładnej daty uruchomienia usługi, gdyż ta nie jest jeszcze znana. Katarzyna Samojluk twierdzi, że Pluto TV zadebiutuje wtedy, kiedy dopięte zostaną wszystkie formalności techniczne. W przeciwieństwie do serwisów VoD pokroju Amazon Prime Video czy Netflix, tu główny nacisk położono na treści linearne, a użytkownicy otrzymują dostęp do ponad 100 kanałów nadawanych na żywo w sieci. Warto także zauważyć, że nie mamy tu do czynienia z klasyczną ramówką telewizyjną przeniesioną do internetu. Treści katalogowane są tematycznie i przygotowane specjalnie z myślą o odtwarzaniu w Pluto TV, tylko część treści dostępna jest w modelu na żądanie. Jeśli model funkcjonowania serwisu w Polsce będzie taki sam jak na Zachodzie, z usługi skorzystamy w przeglądarce internetowej, na urządzeniach mobilnych, pudełkach multimedialnych oraz w inteligentnych telewizorach od Sony, Samsunga i Vizo.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj