Nikogo jednak raczej nie zdziwi fakt, że na polskim rynku streamingowym wciąż niezmiennie króluje Netflix. Według wyników badania Mediapanel, opracowanych przez Wirtualnemedia.pl - które zbiera dane z komputerów, smartfonów i tabletów, nie obejmuje jednak usługi Smart TV - tę platformę co miesiąc odwiedza ponad 10 mln polskich internautów. To aż 6 razy większy wynik w porównaniu z dwoma kolejnymi serwisami, z których Polacy korzystają najczęściej - HBO Max skusiło 2,94 mln polskich internautów, a Disney+ aż 3,82 mln użytkowników.  Natomiast na pozostałych miejscach uplasowały się: TVP (2,77 mln użytkowników), Player (2,86 mln użytkowników), Prime Video (2,46 mln użytkowników), Polsat Box Go (1,52 mln użytkowników), CANAL+ (2,36 mln użytkowników) i CDA Premium (1,52 mln użytkowników). W porównywaniu tych wyników kluczowe są jednak zasięg i średni czas korzystania z platformy. Netflix ma 51,15 proc. udziału w całkowitym czasie korzystania ze streamingu wideo i średnio przyciąga użytkowników na 5 godzin, 16 minut i 4 sekund. Z kolei HBO Max ma 9,91 proc. zasięgu i przyciąga internautów na średnio na 3 godziny i 19 sekund, zaś Disney+  - mimo 12,86 proc. zasięgu - na 2 godziny, 16 minut i 27 sekund. W porównaniu z listopadem Netflix zyskał 494,9 tys. polskich użytkowników i zaliczył niewielki wzrost udziału w łącznym czasie korzystania ze streamingu. Udział HBO Max poszedł w górę i zwiększył się przeciętny czas korzystania z platformy, jednak minimalnie spadła liczba odwiedzających. Z kolei Disney+ ma mniejszy średni czas korzystania niż w listopadzie, mimo wzrostu liczby użytkowników. Najbardziej pogorszyły się wyniki Playera i Canal+ online. Zmalały także udziały TVP VOD i Polsat Box Go.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj