Niemal równo miesiąc minął od premiery House of Cards. Silna kampania marketingowa, wysokie recenzje krytyków i bardzo przyjęcie serialu sprawiły, że platforma internetowa Netflix wyrosła na dużego konkurenta dla wszystkich stacji kablowych w USA. Podczas debaty Hollywod Radio and Television Society, która prowadzona była przez Bena Silvermana poruszono temat fenomenu stacji Netflix.
- Bardzo doceniam to, co robi Netflix. Jest to efektowane, ale nie jestem pewny, czy to najlepsza droga, by emocjonalnie zaangażować widzów w serial, który emitujesz. Kiedy oglądasz nowy odcinek w niedzielę wieczorem, na następny dzień, w poniedziałek rano jeszcze go wspominasz, dyskutujesz o nim. Nie będziesz mógł tego robić, gdy oglądasz cały sezon w jeden w jeden wieczór, czy kiedykolwiek indziej. Wtedy jest to prywatne doświadczenie - powiedział prezes stacji HBO - Michael Lombardo.
Szef HBO odrzucił pomysł, by kiedykolwiek serial tej stacji miałby zostać opublikowany tego samego dnia. - "Gra o tron" to serial, na który czekasz w niedzielę. Chcemy by widzowie byli z nami każdego, niedzielnego wieczoru - dodał.