Jak wynika z badania VideoTrack 4 przeprowadzonego przez agencję Wavemaker na 1500 użytkownikach już 36 procent widzów oglądało  w kwietniu tego roku długie formaty wideo w sieci. Jest to wzrost o 12 punktów procentowych w porównania do października 2017, kiedy to przeprowadzono trzecią edycję badania. Największy odsetek widzów oglądających w sieci długie treści wideo znajduje się w grupie 15-24 lat (42 procent). Ten wynik wiąże się ze wzrostem popularności serwisów SVOD takich jak Netflix (80 procent badanych kojarzy markę), HBO GO (77 procent badanych kojarzy markę) i CDA Premium (57 procent badanych kojarzy markę). Według raportu już ponad połowa (51 procent) tak zwanych e-widzów płaci za treści wideo dostępne w sieci. 53 procent z nich preferuje formę abonamentu miesięcznego. Według szacunków firmy analitycznej Ampere Analysis już ponad 2 mln gospodarstw domowych w naszym kraju korzysta z przynajmniej jednego, płatnego serwisu SVOD. Jak podaje natomiast badanie VideoTrack 4 50 procent użytkowników stwierdziło, że współdzieli konto i płatności z rodziną lub znajomymi. Jako główny powód korzystania z płatnych serwisów SVOD badani podają brak reklam (47 procent) oraz wysoką jakość produkcji  (46 procent). Raport potwierdza również spadek popularności torrentów w naszym kraju. Według badania z serwisów z nielegalnymi treściami wideo korzysta 20 procent w porównaniu z 24 procentami w 2016 roku. Natomiast rośnie odsetek użytkowników korzystających z płatnych serwisów SVOD  z legalnymi treściami. W tym roku jest to 80 procent w porównaniu do 77 procent w 2017 roku.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj