Poprowadzą je najlepsi specjaliści w branży, wśród nich m.in.: profesor Daniel Carlin - dyrektor uznawanej za najbardziej prestiżową w tej branży katedry Scoring for Motion Pictures & Television na Uniwersytecie Południowej Kalifornii (USC, Thornton School of Music) czy Dennis S. Sands - inżynier dźwięku współpracujący na stałe z takimi sławami jak Alexandre Desplat, Danny Elfman czy Alan Silvestri. Na zgłoszenia uczestników czekamy do 14 sierpnia. Wystarczy przesłać e-mail na adresprogramowy@biurofestiwalowe.pl (w tytule wpisując: WARSZTATY) i dołączyć do niego krótkie CV. UWAGA: liczba miejsc jest ograniczona (maksymanie 30 osób). Warsztaty będą prowadzone w języku angielskim. 

- Przez ostatnie lata budowaliśmy siatkę kontaktów w Hollywood i docieraliśmy do najważniejszych i najbardziej rozchwytywanych specjalistów branży. Wszystko po to, by w tym roku zainaugurować profesjonalne warsztaty i klasy mistrzowskie dla młodych kompozytorów z kraju i z zagranicy. Wraz z nimi chcemy pokazać jak w sposób profesjonalny tworzyć muzykę filmową – podkreśla Izabela Helbin, dyrektor Krakowskiego Biura Festiwalowego.

Wśród prowadzących zajęcia znajdą się również goście tegorocznej edycji FMF, m.in.: kompozytorzy - Trevor Morris, Don Davis, Alberto Iglesias, Robert Elhai – współpracujący na stałe z Elliotem Goldenthalem oraz Brianem Tylerem, a także Michael Todd - dyrektor ds. muzyki filmowej i telewizyjnej The American Society of Composers, Authors and Publishers oraz pokaźne grono polskich ekspertów związanych m.in. z Alvernia Studios, Akademią Muzyczną w Krakowie czy Wydziałem Intermediów Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. 
Warsztaty potrwają cztery dni (od 25 do 28 września) i odbędą się w Alvernia Studios – jednej z największych i najnowocześniejszych wytwórni filmowych w Europie. Dzięki temu młodzi twórcy będą mieli okazję pracować na sprzęcie i oprogramowaniu najwyższej światowej klasy, pod kierunkiem inżynierów dźwięku, specjalistów od postprodukcji muzycznej, kierowników sesji nagraniowych, aranżerów i uznanych kompozytorów. Dowiedzą się jak tworzy się muzykę filmową w Hollywood. 

- FMF miał od początku ambicję budowania wieloaspektowej międzynarodowej współpracy. Łączył uznanych kompozytorów z szeroką publicznością, wielkie światowe studia filmowe zainteresowane rozwojem nowego typu rozrywki, znakomitych wykonawców i ekspertów produkcji muzycznej. Czas skorzystać z osiągniętej pozycji i zaufania i zrobić krok dalej w kierunku profesjonalnej edukacji młodych kompozytorów – podkreśla Robert Piaskowski, dyrektor programowy FMF. 

Kształcenie w zakresie komponowania muzyki na użytek nowych mediów to temat nieobecny w programach większości uczelni artystycznych. Prywatne firmy i studia organizują co prawda odpłatne szkolenia tematyczne, ale choć cieszą się one popularnością nie dają od razu szansy na międzynarodową karierę i kontakty. - Z dumą możemy powiedzieć, że nasze warsztaty to pierwszy tak kompletny kurs w naszym kraju – podkreśla Robert Piaskowski.

Warsztaty i klasy mistrzowskie FMF to zalążek Forum Audiowizualnego - studiów podyplomowych, które FMF chce uruchomić wkrótce we współpracy z Alvernia Studios, Akademią Muzyczną w Krakowie, Katedrą Intermediów Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, Europejską Akademię Gier przy Uniwersytecie Jagiellońskim, Krakowską Komisją Filmową, a także University of Southern California (Motion Pictures and Television (SMPTV) i The American Society of Composers, Authors and Publishers. 


Pełny program warsztatów i nazwiska wszystkich wykładowców ogłosimy już wkrótce na stronie internetowej: www.fmf.fm w zakładce WARSZTATY. 
A już za tydzień (11 czerwca) zdradzimy szczegóły międzynarodowego konkursu dla kompozytorów, w którym prace młodych twórców będą oceniać najwybitniejsze postaci filmowego świata.

To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj