Najnowsza łatka zaktualizowała sortowanie według typu kontrolera. Domyślnie Steam będzie filtrować gry na podstawie kontrolera, na którym ostatnio graliśmy, ale można też ręcznie dostosować do dowolnego z obsługiwanych obecnie głównych modeli padów. Strony sklepu ułatwią również określanie kompatybilności, a także pojawiła się nowa kategoria gier, które w pełni wykorzystują Steam Input API. Ulepszone informacje o kompatybilności są również wstawiane do biblioteki Steam, dzięki czemu na pierwszy rzut oka widać, które gry w kolekcji są kompatybilne z określonymi modelami kontrolerów. Co więcej, Valve wprowadza również zmiany w trybie Big Picture dla tych, którzy lubią grać z kanapy na dużym ekranie.
fot. Sony Computer Entertainment
Dlaczego Valve, firma działająca przede wszystkim na PC, tak bardzo dba o kontrolery do gier? Prawda jest taka, że zmusili ją do tego sami gracze. Według Steam, około 12 procent wszystkich aktywnych graczy na platformie regularnie korzysta z kontrolera. Tylko w ciągu ostatniego roku Steam gościł ponad trzy miliardy sesji gier, w których używany był kontroler. Cztery lata temu liczba ta wynosiła zaledwie 99 milionów. Choć klawiatura i mysz mogą nadal są najpopularniejsze, to nie w każdej sytuacji się sprawdzają. Valve twierdzi, że ponad połowa graczy RPG preferuje kontroler, a w gry sportowych z piłką w roli głównej za pomocą pada gracze grają przez 80 procent czasu.
fot. Steam
Podczas grania w gry na PC zazwyczaj sięgamy po klawiaturę i mysz, ale w niektóre gatunki, takie jak sportowe czy samochodowe, bardziej naturalnie gra się na padzie (lub w przypadku wyścigów, za pomocą kierownicy wyścigowej). O bijatykach, soulslike’ach i przygodówka czy survival horrorach nie wspominając.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj