Niektóre funkcje nie są dostępne
Wynika to z nowych zasad dotyczących usług wiadomości w Europie. Pracujemy nad przywróceniem tych funkcji.
Jak poinformował serwis Wirtualne Media, nieco światła na tę sprawę rzuca wiadomość Facebooka wystosowana do współpracowników biznesowych. Można dowiedzieć się z niego, że „niektóre reklamy dotyczące wiadomości, targetowanie oraz grupy docelowe reklam emitowanych w Europie i z Europy będą niedostępne”. Oznacza to, że z komunikatorów zniknęły funkcje wykorzystujące ciasteczka w celach marketingowych, niezgodne z dyrektywą ePrivacy. Reklamodawcy z Unii Europejskiej zostali odcięci m.in. od Wiadomości sponsorowanych, Szablonu wiadomości Pozyskiwania kontaktów czy kampanii skierowanych do grup odbiorców, którzy wysyłali wiadomości na fanpage danego reklamodawcy.
Facebook mógł oczywiście pozostawić wspomniane funkcje dla użytkowników i usunąć z nich narzędzia marketingowe do czasu załatania kodu w taki sposób, aby nie naruszał unijnej dyrektywy. Ale taki ruch prawdopodobnie działałby na niekorzyść korporacji. Firma woli na kilka dni zawiesić część narzędzi, niż zrezygnować z gromadzenia cennych danych swoich klientów.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
⇓
⇓
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj