Firmy technologiczne robią co w ich mocy, aby stworzyć idealną sztuczną inteligencję. Kolejny krok w tym kierunku poczynili inżynierowie Google pracujący przy projekcie DeepMind oraz grze StarCraft II.
Google udoskonala bota AlphaStar AI od wielu miesięcy. Oprogramowanie upokorzyło już e-sportowców i z każdym kolejnym meczem staje się coraz wszechstronniejsze, zyskując wiedzę na temat kolejnych metod przechytrzenia graczy. W ostatnim czasie botowi udało się osiągnąć coś, czego nie zrobiła żadna inna sztuczna inteligencja. AlphaStar AI zdobył tytuł arcymistrza w starcraftowej lidze, opanowując do perfekcji grę każdą z trzech dostępnych frakcji.
Według najświeższych statystyk oprogramowanie od DeepMind jest lepsze od 99,8% graczy na Battle.net. Wynik ten robi wrażenie, zwłaszcza jeśli uświadomimy sobie, że oprogramowanie wykorzystuje tylko ułamek swoich możliwości. Programowo ograniczono w nim liczbę komend wykonywanych w ciągu sekundy, nie dysponuje szczegółowymi informacjami o mapach, na których prowadzi rozgrywkę i może analizować wyłącznie te dane, które wyświetlają się na ekranie komputera. Wymienione restrykcje wprowadzono nie bez powodu, obostrzenia mają symulować czas reakcji typowego zawodowego gracza i mieć dostęp wyłącznie do tych samych danych, co ludzie, z którymi się ściera.
AlphaStar AI musiał przejść restrykcyjny trening za pośrednictwem technologii uczenia maszynowego, aby w ogóle mógł spróbować zmierzyć się z tak skomplikowaną produkcją, jaką jest
StarCraft II. Udało się, czego najlepszym dowodem jest osiągnięcie rangi arcymistrza, którą pochwalić mogą się wyłącznie najlepsi. Choć wciąż jest niewielki odsetek graczy (dokładnie 0,2%), którzy są w stanie pokonać AlphaStar AI. Przynajmniej do czasu, aż sztuczna inteligencja nie nauczy się kolejnych sztuczek i stanie się niepokonana.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
⇓
⇓
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h