Badanie założycielskie pokazuje tendencje, które są obecne w polskich mediach. Po pierwsze zanikająca rola telewizji tradycyjnej, tak zwanej linearnej. Zwłaszcza wśród młodzieży i najmłodszych odbiorców. Ci praktycznie telewizji linearnej już nie oglądają.
Złe wieści napływają również z innych przedziałów wiekowych. Najświeższe dane wskazują na zauważalne zmiany również w gronie dorosłych odbiorców. W grupie ankietowanych w wieku 45 lat aż 35 proc. przyznało, że nie korzysta z tradycyjnych stacji telewizyjnych. 7 lat temu wynik ten stanął na 28 proc.
Takie zmiany wiążą się ze wzrostem popularności usługi wideo na żądanie. Internautów, którzy oglądają treści VOD przez cztery godziny dziennie było I kwartale 2021 roku 58 proc., a I kwartale 2023 roku jest już 62 proc.
Telewizja linearna – prognoza
Choć nowy raport może okazać się niepokojący dla nadawców, Ampere Analysis uspokaja, że wciąż jest za wcześnie, by mówić o końcu telewizji linearnej. Nadal żyją odbiorcy, którzy chętnie sięgają po pilota, by obejrzeć wiadomości, wydarzenia sportowe lub spędzić czas z programami rozrywkowymi. Wielu internautów wybiera telewizję, oglądając mniej niż 2 godziny dziennie.To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
⇓
⇓
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj