Telewizja linearna odchodzi do lamusa? Dane nie są optymistyczne
Ampere Analysis przeprowadziło badanie, które miało wykazać rolę telewizji linearnej we współczesnej Polsce. Co wiemy?
Ampere Analysis przeprowadziło badanie, które miało wykazać rolę telewizji linearnej we współczesnej Polsce. Co wiemy?
Coraz więcej Polaków oddala się od tradycyjnej rozrywki telewizyjnej. Badanie Ampere Analysis przeprowadzone wśród internautów wykazało, że grupa ankietowanych rezygnujących ze spędzenia czasu wolnego z linearnymi kanałami telewizyjnymi się powiększyła. Dane pokazują, że odsetek wzrósł z 23 proc. w I kwartale 2017 roku do 45 proc. w I kwartale 2023.
O odchodzeniu od telewizji linearnej wspominał niedawno przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Maciej Świrski, który informował o pogłębieniu się problemu, zwłaszcza wśród młodych ludzi.
Złe wieści napływają również z innych przedziałów wiekowych. Najświeższe dane wskazują na zauważalne zmiany również w gronie dorosłych odbiorców. W grupie ankietowanych w wieku 45 lat aż 35 proc. przyznało, że nie korzysta z tradycyjnych stacji telewizyjnych. 7 lat temu wynik ten stanął na 28 proc.
Takie zmiany wiążą się ze wzrostem popularności usługi wideo na żądanie. Internautów, którzy oglądają treści VOD przez cztery godziny dziennie było I kwartale 2021 roku 58 proc., a I kwartale 2023 roku jest już 62 proc.
Telewizja linearna – prognoza
Choć nowy raport może okazać się niepokojący dla nadawców, Ampere Analysis uspokaja, że wciąż jest za wcześnie, by mówić o końcu telewizji linearnej. Nadal żyją odbiorcy, którzy chętnie sięgają po pilota, by obejrzeć wiadomości, wydarzenia sportowe lub spędzić czas z programami rozrywkowymi. Wielu internautów wybiera telewizję, oglądając mniej niż 2 godziny dziennie.
Źródło: wirtualnemedia.pl
Kalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1981, kończy 43 lat
ur. 1988, kończy 36 lat
ur. 1963, kończy 61 lat
ur. 1967, kończy 57 lat
ur. 1961, kończy 63 lat