- Dzięki tej transakcji znacznie zwiększy się skala naszej działalności w Polsce, gdzie już w tej chwili jesteśmy największym operatorem sieci kablowych. Transakcja ta wzmocni również nasze możliwości inwestowania w najnowocześniejsze produkty i usługi dla polskich konsumentów i firm, co pozwoli nam rozwijać się organicznie, wykorzystując to, że w zasięgu naszej sieci znajdzie się ponad cztery miliony gospodarstw domowych. Po sfinalizowaniu transakcji przystąpimy do modernizacji sieci Multimedia, aby klienci Multimedia mogli korzystać z super szybkiego Internetu UPC i naszej platformy telewizji następnej generacji – Horizon TV Frans-Willem de Kloet - mówi Mike Fries, Prezes Liberty Global. - Ta transakcja potwierdza nasze przywiązanie do polskiego rynku i pozwoli nam na zrównoważenie warunków konkurencji z dużo większymi podmiotami ogólnopolskimi, co będzie korzystne dla konsumentów oraz polskiej gospodarki. Znacznie większy potencjał obu podmiotów zwiększy nasze możliwości dalszych inwestycji i rozwoju innowacyjnych produktów, realizując nasz strategiczny cel jakim jest zwiększania satysfakcji klientów - Dyrektor Zarządzający UPC PolskaTransakcja zostanie sfinansowana poprzez zwiększenie zadłużenia oraz posiadane aktywa własne. Umowa nie obejmuje pozostałych aktywów Multimedia Polska w branży ubezpieczeniowej i energetycznej. Transakcja przewiduje zwyczajowe klauzule warunkowe, w tym konieczność uzyskania zgody Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Kupujący oczekują, że transakcja zostanie sfinalizowana w ciągu następnych dwunastu miesięcy. Mając w zasięgu sieci ponad cztery miliony gospodarstw domowych i firm, połączone w przyszłości spółki UPC Polska I Multimedia Polska będą mogły skuteczniej konkurować z korzyścią dla polskich konsumentów i firm. Na koniec czerwca 2016 r. w zasięgu sieci UPC Polska znajdowało się blisko 3,1 mln gospodarstw domowych czyli około 20% wszystkich gospodarstw domowych w Polsce, a firma świadczyła usługi dla ponad 1,4 mln klientów korzystających z 2,9 mln usług. Na koniec drugie kwartału 2016 r. w zasięgu sieci Multimedia – będącej głównie siecią koncentryczno-światłowodową – było 1,6 milion gospodarstw domowych[3], a firma obsługiwała ponad 832 tys. klientów korzystających 1,4 mln usług, w tym z 643 tys. usług video, 493 tys. usług szerokopasmowego Internetu i 254 tys. usług telefonii (RGU). Ponadto, na koniec 2015 r. spółka posiadała 54 tys. abonentów telefonii komórkowej.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
⇓
⇓
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj