Jak wynika z nowych wpisów na mapie drogowej produktów Microsoft 365, użytkownicy pakietu wkrótce skorzystają z możliwości dostępu zarówno do skrzynki pocztowej Outlooka, jak i dokumentów Office z poziomu paska bocznego w przeglądarce Edge. Aktualizacja, która ma zostać wprowadzona w przyszłym miesiącu, ma na celu ograniczenie konieczności ciągłego przełączania się pomiędzy oknami podczas wykonywania zadań, dzięki czemu wszystkie niezbędne narzędzia znajdą się w przeglądarce. Chociaż Microsoft Edge cieszył się okresem szybkiego wzrostu po jego ponownym uruchomieniu w 2020 roku, przeglądarka nadal pozostaje w tyle za przeglądarkami Chrome i Safari, które cieszą się znacznie większym udziałem w rynku, jak pokazują najnowsze dane. Pomimo konsekwentnego strumienia aktualizacji, odnowionych wysiłków marketingowe i integracji Edge z nowym systemem operacyjnym Windows 11, Microsoft ma problem, aby znacząco podnieść udziały w rynku. Gigant oprogramowania strzelił jednak również kilka samobójów, które raczej nie przyczyniły się do wzbogacenia Microsoft Edge o nowych użytkowników. Na przykład, Microsoft został niedawno zmuszony do wycofania się z rozwiązania, która niepotrzebnie utrudniało proces zmiany domyślnej przeglądarki w Windows 11 po tym, jak użytkownicy wyrazili swoje niezadowolenie. Microsoft znalazł się również pod ostrzałem za próby zablokowania linków otwieranych za pośrednictwem własnych usług (np. widżetów Windows 11, menu Start itp.) przed uruchomieniem w innej przeglądarce niż Edge, co było kolejną taktyką, która spotkała się z krytyką społeczności.
fot. Microsoft
Jednak nadchodząca aktualizacja wskazuje na zmianę podejścia; firma chce teraz oprzeć się na popularności usług takich, jak Outlook i innych elementów pakietu Microsoft 365, aby zachęcić do przejścia na Edge. Ta subtelniejsza taktyka ma mniejsze szanse, aby ściągnąć gniew społeczności. Microsoft postawił również na usprawnienia z perspektywy wydajności i bezpieczeństwa, co z pewnością docenią zwłaszcza użytkownicy biznesowi. Na przykład w ostatnich miesiącach firma ulepszyła wbudowanego menedżera haseł, rozwinęła zintegrowaną usługę VPN oraz wdrożyła nowe rozwiązania, aby poprawić szybkość działania przeglądarki. Jeśli Microsoft Edge ma konkurować z liderami rynku, będzie musiał skupić się na konkretnej niszy lub zastosowaniu. Być może te cele uda się znaleźć na rynku biznesowym.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj