Założyciel i dyrektor generalny Mety, Mark Zuckerberg ogłosił partnerstwo i integrację WhatsApp i JioMart w poście na Facebooku. Możliwość robienia zakupów w aplikacji jest wynikiem współpracy między Meta a indyjską platformą e-commerce JioMart. Użytkownicy WhatsApp w Indiach mogą teraz uzyskać dostęp do JioMart poprzez czat WhatsApp. Poprzez czat z kontem biznesowym JioMart w aplikacji WhatsApp, użytkownicy mogą inicjować zakupy i przeglądać katalog JioMart, dodawać przedmioty do koszyka i dokonywać płatności – wszystko w ramach WhatsApp. Zuckerberg uważa, że ten rodzaj interakcji opartej na czacie będzie w przyszłości motorem wzrostu biznesowego.
fot. Facebook
Współpraca między Meta a JioMart rozpoczęła się ponad dwa lata temu, kiedy Meta (wtedy jeszcze jako Facebook) nabyła 9,99% udziałów w Jio Platforms, spółce zależnej indyjskiej firmy technologicznej Reliance Industries. Meta i Jio Platforms nawiązały strategiczne partnerstwo, którego celem była cyfrowa transformacja i zrewolucjonizowanie sposobu, w jaki firmy łączą się z konsumentami w Indiach. Integracja JioMart została również ogłoszona na 45. dorocznym walnym zgromadzeniu (AGM) Reliance Industries na początku tego tygodnia. Wszystko to wskazuje na aspiracje WhatsApp, aby stać się superapką w Indiach, idąc w ślady chińskiej potęgi WeChat. Używany przez ponad 1,2 mld użytkowników komunikator WeChat stanowi integralną część codziennego życia w Chinach. Oferuje imponującą listę funkcji, od e-commerce przez zamawianie taksówek po usługi finansowe. WhatsApp ma w Indiach ponad 400 milionów użytkowników, jeśli nowa usługa zakupów w aplikacji odniesie tam sukces, możemy zobaczyć podobne integracje w innych krajach. WhatsApp Business również odnotował ostatnio wzrost liczby użytkowników. Czy WhatsApp może stać się wszechogarniającą super aplikacją także w Europie lub Stanach Zjednoczonych? Czas pokaże.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj