Według portalu deadline.com na globalną promocję Spider-Man: Homecoming wydano ponad 140 mln dolarów. Reklama filmu jest rozbita na 30 różnych popularnych marek. Jest to największa kwota w historii promocji filmów o Spider-Manie oraz podobna do tej, jaką Sony wydaje na promowanie przygód Bonda. Dla porównania według analityków na reklamę Guardians of the Galaxy Vol. 2 wydano 80 mln dolarów. Wśród firm włączonych w promocję filmu można wymienić:
  • Audi
  • Dell
  • Pizza Hut
  • General Mills
  • Synchrony
  • Dave & Busters
  • Movietickets.com
  • Goodwill
  • Baskin Robbins
  • Dunkin Donuts
  • Danone Waters
  • Panasonic
  • M&Ms
  • Asus
  • Bimbo
  • Jetstar
  • KEF
  • Kellogg's
  • Lieferheld
  • Pepsico
  • Plus
  • Roady
  • Snickers
  • Sony Mobile
  • Oppo
  • Optus
  • Compare the Market
  • francuskie Ministerstwo Transportu i Bezpieczeństwa
  • Telecom Italia Mobile
  • Doritos
Wszelkie wpływy z filmu i od partnerów promocyjnych otrzymuje Sony Pictures. Marvel ma wszystkie wpływy ze sprzedaży gadżetów związanych ze Spider-Manem. W 2014 roku, gdy w kinach był poprzedni film o Spider-Manie, wpływy ze sprzedaży gadżetów związanych z tą postacią wynosiły 1,3 mld dolarów. Budżet realizacji przygód Spider-Mana wynosi 175 mln dolarów. Za sferę kreatywną filmu odpowiada studio Marvel, a Sony Pictures sfinansowało film oraz go promowało. Premiera w USA odbyła się w piątek.
fot. Marvel
+77 więcej
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj