Za promocję filmu Spider-Man: Homecoming odpowiada Sony Pictures. Deadline.com ujawnia szczegóły finansowe.
Według portalu deadline.com na globalną promocję
Spider-Man: Homecoming wydano ponad
140 mln dolarów. Reklama filmu jest rozbita na 30 różnych popularnych marek. Jest to największa kwota w historii promocji filmów o Spider-Manie oraz podobna do tej, jaką Sony wydaje na promowanie przygód Bonda. Dla porównania według analityków na reklamę
Guardians of the Galaxy Vol. 2 wydano 80 mln dolarów.
Wśród firm włączonych w promocję filmu można wymienić:
- Audi
- Dell
- Pizza Hut
- General Mills
- Synchrony
- Dave & Busters
- Movietickets.com
- Goodwill
- Baskin Robbins
- Dunkin Donuts
- Danone Waters
- Panasonic
- M&Ms
- Asus
- Bimbo
- Jetstar
- KEF
- Kellogg's
- Lieferheld
- Pepsico
- Plus
- Roady
- Snickers
- Sony Mobile
- Oppo
- Optus
- Compare the Market
- francuskie Ministerstwo Transportu i Bezpieczeństwa
- Telecom Italia Mobile
- Doritos
Wszelkie wpływy z filmu i od partnerów promocyjnych otrzymuje Sony Pictures. Marvel ma wszystkie wpływy ze sprzedaży gadżetów związanych ze Spider-Manem. W 2014 roku, gdy w kinach był poprzedni film o Spider-Manie, wpływy ze sprzedaży gadżetów związanych z tą postacią wynosiły 1,3 mld dolarów.
Budżet realizacji przygód Spider-Mana wynosi 175 mln dolarów. Za sferę kreatywną filmu odpowiada studio Marvel, a Sony Pictures sfinansowało film oraz go promowało. Premiera w USA odbyła się w piątek.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
⇓
⇓
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h