Usługa xCloud funkcjonująca w ramach Xbox Game Passa w swojej obecnej odsłonie nie może stanowić bezpośredniej konkurencji dla usług streamingowych Google oraz NVIDII. Choć aplikacja mobilna na Androida funkcjonuje na rynku od kilku miesięcy, nadal nie możemy zagrać za pośrednictwem xClouda na komputerach stacjonarnych. Ponadto serwis strumieniuje rozgrywkę wyłącznie w rozdzielczości 720p. Na telefonach taka szczegółowość obrazu może wystarczyć, aby cieszyć się xboksowymi tytułami, ale w przypadku pecetowego xClouda granie w 720p nie byłoby zbyt przyjemne. Na szczęście wkrótce oba problem uda się rozwiązać. Jak poinformowała redakcja serwisu The Verge, Microsoft testuje już streamy w 1080p. Choć nie wiadomo, kiedy korporacja podbije rozdzielczość strumieniowania treści, istnieje spora szansa, że ta łatka zadebiutuje wraz z debiutem xClouda na pecety. A nad tą wersją platformy trwają obecnie wzmożone testy wewnętrzne. Redakcji The Verge udało się ustalić, że podbicie rozdzielczości nie będzie jedyną innowacją, jaką szykują dla nas programiści Microsoftu odpowiedzialni za nowe odsłony xClouda. Korporacja chce, aby pecetowi użytkownicy usługi mogli wykorzystać potencjał ekranów dotykowych oraz żyroskopów. Dzięki temu odpalając gry za pośrednictwem komputerów hybrydowych pokroju Surface’a, będziemy mogli kontrolować je tak, jak na mniejszych urządzeniach mobilnych. Informatorzy branżowi twierdzą, że Microfost planuje zorganizować pod koniec marca konferencję prasową pod hasłem "what’s new for gaming". Jeśli plotki te okażą się prawdą, istnieje spora szansa, że już za kilka tygodni xCloud przejdzie poważną metamorfozę i trafi na kolejne platformy: komputery z Windowsem, przeglądarki internetowe oraz urządzenia z iOS-em.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj