Plotki krążące po sieci od pewnego czasu sugerowały, że wkrótce produkcje własne YouTube’a zostaną usunięta zza paywalla. Dziś przedstawiciele serwisu potwierdzili te przecieki w oficjalnym komunikacie prasowym. YouTube poinformował o wdrożeniu nowej strategii dystrybucji filmów i seriali Originals. Tytuły te trafią do powszechnego dostępu, gdzie będziemy mogli oglądać je za darmo, przerywane reklamami. Pierwszą produkcją z tej linii, która trafi w nasze ręce, jest serial Cobra Kai. Dotychczas za darmo mogliśmy obejrzeć wyłącznie dwa pierwsze odcinki pierwszego sezonu oraz pierwszy odcinek drugiego sezonu. Według zapowiedzi korporacji jeszcze dziś cały pierwszy sezon trafi do wszystkich użytkowników YouTube'a. Z kolei od 11 września serwis będzie regularnie, raz w tygodniu udostępniał kolejne części sezonu drugiego. Pełne otwarcie się na darmowych odbiorców nastąpi 24 września, to wtedy YouTube planuje udostępnić swoją bibliotekę Originals szerokiemu gronu widzów. Warto jednak zauważyć, że serwis w wersji Premium nie zniknie z rynku, choć zmieni się nieco jego sposób funkcjonowania. Subskrybenci obejrzą filmy pozbawione wszelki reklam, a nowe odcinki seriali Originals będą dla nich udostępniane całymi sezonami. Użytkownicy darmowej wersji YouTube’a będą otrzymywali dostęp do pojedynczych epizodów dystrybuowanych np. w cyklu cotygodniowym. Ponadto tylko osoby opłacające dostęp do YouTube’a zobaczą reżyserskie wersji Originals. Przy okazji ogłoszenia nowej strategii marketingowej przedstawiciele YouTube’a zdradzili, kiedy możemy spodziewać się premiery nowych produkcji własnych:
  • The Gift: The Journey of Johnny Cash – 8 października 2019
  • The School Of… – październik 2019
  • Virtually History – 6 listopada 2019
  • The Edge of Science – grudzień 2019
Oprócz tego firma zapowiedziała powrót dwóch seriali docenionych przez widzów:
  • 2 sezon Liza on Demand – 25 września 2019
  • 2 sezon Impulse – 16 października 2019
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj