Jeden z użytkowników serwisu ResetEra dostrzegł, że w YouTubie pojawiła się nowa opcja abonamentowa nazwana Premium Lite. Klienci, którzy zdecydują się na opłacanie subskrypcji w tej wersji, nie będą widzieć reklam w serwisie, ale nie otrzymają dostępu do żadnych dodatkowych funkcji zapewnianych użytkownikom planu Premium. Na odpowiedź ze strony władz platformy nie trzeba było zbyt długo czekać. Redakcji serwisu The Verge udało się pozyskać oficjalne stanowisko Google w sprawie Premium Lite:
W krajach Beneluksu oraz Skandynawii (z wyłączeniem Islandii) testujemy obecnie nową ofertę, która daje użytkownikom jeszcze większy wybór: abonament Premium Lite za 6,99 € miesięcznie (bądź ekwiwalent w lokalnej walucie) z dostępem do YouTube’a bez reklam.
Tak duża obniżka może przyciągnąć do planów subskrypcyjnych szerokie grono nowych odbiorców, gdyż dziś za standardowy pakiet Premium trzeba zapłacić blisko dwukrotnie więcej – 11,99 €. Z możliwości nowego planu abonamentowego skorzystamy zarówno w webowej odsłonie aplikacji, jak i w aplikacjach na Androida, iOS-a, systemy smart TV, konsole oraz w ramach aplikacji YouTube Kids. Jednak z zauważalnie niższą ceną subskrypcji wiążą się spore ograniczenia. Ten pakiet przeznaczony jest wyłącznie dla tych użytkowników, którzy chcą pozbyć się reklam na głównej platformie. Premium Lite nie usunie reklam z YouTube Music, nie pozwoli korzystać z trybu offline, odtwarzać filmów i muzyki przy wyłączonym wyświetlaczu bądź w trybie pływającego okienka. Te opcje zarezerwowane są dla abonamentu w wersji Premium. YouTube Premium Lite funkcjonuje obecnie w wersji eksperymentalnej i jeśli sprawdzi się w trakcie programu testowego – może trafić do powszechnego dostępu. Firma przygotowała już polskojęzyczną zakładkę witryny promującej Premium Lite, ale na razie usługa nie jest dostępna dla użytkowników z naszego kraju.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj