YouTube królem serwisów wideo jest, bez dwóch zdań. Jednak na rynku co i rusz wyrastają nowe platformy, które mają konkurować z tym filmowym gigantem. Mark Zuckerberg chciałby, aby jednym z poważniejszych rywali dla Google był Facebook ze swoim serwisem Watch. Według najnowszych danych udostępnionych przez amerykańską korporację każdego miesiąca z tej platformy korzysta przeszło 400 milionów użytkowników. Liczba ta może robić wrażenie, warto jednak przyjrzeć się bardziej szczegółowym danym, które nie są aż tak spektakularne. Wspomniana liczba odnosi się bowiem do osób, które spędziły w usłudze co najmniej minutę w skali miesiąca. Jeśli zawęzimy grupę badawczą, wyniki będą znacznie mniej rewolucyjne - tylko 75 milionów użytkowników spędza w serwisie średnio 20 minut miesięcznie. Ale to i tak niezły wynik, jeśli uświadomimy sobie, że do sierpnia tego roku usługa była dostępna wyłącznie dla amerykańskich użytkowników. Wówczas korzystało z niej jedynie 50 milionów klientów Facebooka. Korporacja podzieliła się tymi wynikami przy okazji zapowiedzenia kontynuacji czterech oryginalnych seriali, które można oglądać w Watch: Five Points, Huda Boss, Sacred Lies oraz Sorry for Your Loss. Dynamiczny wzrost zainteresowania Watchem na przestrzeni ostatnich miesięcy może robić wrażenie, ale usługa ma przed sobą jeszcze długą drogę, jeśli Zuckerberg chce, aby na poważnie zagroziła YouTube'owi albo innym serwisom VoD. W końcu serwis Google przyciąga do siebie co miesiąc 1,8 miliarda użytkowników, którzy spędzają w usłudze znacznie więcej czasu niż użytkownicy Facebooka w Watchu.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj