Prostym przykładem mogą być stacje FOX i CBS, które już jakiś czas temu skompletowały zamówienia obecnie emitowanych seriali na kolejne sezony. Oznacza to, że Touch, Rules of Engagement, Vegas, Golden Boy i C.S.I.: New York zostaną anulowane. W CBS sytuacja jest szczególna, bo stacja planuje zamówić na sezon 2013/14 większą liczbę komedii i rozszerzyć swoją ramówkę o jeszcze jeden blok komediowy. Duże szanse na zamówienie mają bowiem: komedia Chucka Loore’a "Mom", komedia Grega Garcii, "Friends With Better Lives", "Crazy Ones" z Robinem Williamsem i projekt Roba Greenberga.
Bardziej skomplikowana sytuacja ma miejsce na ABC i NBC. Nie wiedzieć czemu, ABC wciąż zwleka ze swoimi zamówieniami. Dość napisać, że stacja nie dała zielonego światła na rozpoczęcie produkcji żadnego ze swoich obecnie emitowanych seriali. Niewielkie szanse na zamówienie mają w szczególności seriale komediowe takie jak The Neighbors, Malibu Country, czy nawet How To Live With Your Parents. Wśród dramatów ważą się losy Revenge, Body of Proof i {{Nashville (2012)}}. ABC dodatkowo traci przez niską oglądalność "Tańca z Gwiazdami" i wiele wskazuje na to, że w przyszłym roku będzie ona jeszcze gorsza.
Na NBC również dużo niewiadomych wśród komedii. Pewność powrotu w przyszłym sezonie może mieć tylko Parks and Recreation. Z kolei niepewne swojej przyszłości są: Community, The New Normal, Go On, Guys With Kids oraz Whitney. Zarówno na ABC i NBC dużo zależeć będzie od nowych projektów , ich poziomu i perspektyw. Istnieje też prawdopodobieństwo zamówienia krótszych sezonów (13 odcinków).
Sezon 2012/13 utwierdził wszystkich w przekonaniu, że telewizja ogólnodostępna z roku na rok traci widzów, a w znacznej ofensywie są stacje kablowe. To oznacza, że takie stacje jak NBC, CBS, czy CW muszą szukać nowych rozwiązań i ryzykować. Robi to choćby NBC, która zamawia ambitne produkcje, notujące niestety niską widownię i zmagają się z nie do końca sprawiedliwą krytyką. Alternatyw szuka też CW, która przechodzi konkretny rebranding. Jej szef – Mark Pedowitz robi wszystko, by CW nie była kojarzona jako stacja o nastolatkach dla nastolatków. Stąd pójście w kierunku projektów fantasy oraz science fiction. Czy to dobry kierunek? Okaże się jesienią.