W dobie epidemii koronawirusa zainteresowanie Netflixem wśród subskrybentów platformy zauważalnie wzrasta. To z kolei może prowadzić do zintensyfikowania działań hakerów wymierzonych w ten serwis VoD. Takie wnioski można wyciągać obserwując aktywność amerykańskich użytkowników Twittera. Jak zauważyła redakcja ComicBook, w niedzielę 22 marca spore grono osób poinformowało za pośrednictwem Twittera, że ich konto na Netfliksie padło ofiarą ataku, w ramach którego cyberprzestępcy zmieniali adresy e-mailowe użytkowników serwisu. W związku z tym klienci nie byli w stanie zalogować się na konto oraz zresetować hasła, gdyż ich mail został usunięty z bazy danych korporacji. Choć do ataków tego typu dochodzi od dawna, to z powodu epidemii znacząco wydłużył się czas potrzebny do rozwiązania tego problemu. Netflix został bowiem zmuszony do ograniczenia liczby pracowników działu wsparcia, co odbiło się na szybkości pracy zespołu oraz wydłużeniu większości procedur reklamacyjnych. Przez ostatnie kilka dni klienci nie mogli także dodzwonić się do pomocy technicznej. Poniżej przytaczamy tylko kilka spośród tweetów, które zalały internet: Aby uspokoić swoich użytkowników, korporacja wydała oświadczenie, w którym tłumaczy powody opóźnień w kontakcie z klientami:
Kryzys związany z COVID-19 sprawił, że nasz kilkutysięczny zespół wsparcia technicznego nie jest w stanie pracować albo wykonuje swoje obowiązki z domu. W związku z tym czas oczekiwania na odpowiedź jest dłuższy niż zazwyczaj. Ciężko pracujemy nad tym, aby zapewnić możliwie jak najlepsze wsparcie w zaistniałych warunkach i przepraszamy za opóźnienia, z którymi się zmagacie. Dziś oferujemy czat na żywo oraz Centrum pomocy online jako jedyną metodę wsparcia. Przesiadka ze wsparcia telefonicznego na czat pozwoli naszym agentom pomóc większej liczbie osób w trakcie pracy z domu. Zdajemy sobie sprawę z tego, że taka metoda jest mniej wygodna dla niektórych członków, ale w ten sposób będziemy mogli szybciej udzielić wsparcia wielu klientom. W związku z mniejszą liczbą agentów skracamy także godziny funkcjonowania naszego centrum wsparcia. Te będą różnić się w zależności od kraju, z którego pochodzicie – a my próbujemy wypracować najlepsze metody działania w dobie bieżącego kryzysu. Wsparcie z waszej strony jest bardzo ważne dla Netflixa. Przepraszamy zatem za niedogodności i doceniamy waszą cierpliwość podczas rozwiązywania tych problemów.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj