Oparty na faktach film opowiada o kulisach kampanii prezydenckiej z 2008 roku, której największą gwiazdą – choć nie zawsze w dobrym znaczeniu tego słowa – okazała się nieznana wcześniej szerzej żywiołowa gubernator Alaski Sarah Palin.
Stany Zjednoczone, rok 2008. Senator John McCain (Ed Harris) zostaje wybrany republikańskim kandydatem na prezydenta USA i staje do wyborczego wyścigu z Barackiem Obamą. Niestety, sondaże są dla niego bezlitosne. Czarnoskóry Obama, w którym większość Amerykanów widzi następcę J.F.Kennedy’ego, wydaje się być skazany na zwycięstwo.
W sztabie wyborczym McCaina trwają gorączkowe poszukiwania sposobu na przełamanie złej passy. Strateg senatora Steve Schmidt (Woody Harrelson) wpada na pomysł aby jako kandydatkę na wiceprezydenta zgłosić nieznaną szerzej Sarah Palin (Julianne Moore) – gubernator stanu Alaska. Schmidt ma nadzieję, że w ten sposób ociepli wizerunek McCaina i przekona do niego tych wyborców, którzy wciąż jeszcze nie są pewni na kogo oddać głos.
Zaangażowanie Palin do kampanii okazuje się brzemienne w skutkach. Pojawienie się energicznej pani gubernator obok leciwego McCaina wywołuje prawdziwą burzę w mediach. Niestety, bardzo szybko wychodzi na jaw, że Sarah Palin ma niewielkie pojęcie na temat tego, co dzieje się w światowej polityce, a jej kolejne wystąpienia budzą coraz większe rozbawienie.
Ignorancja kandydatki na wiceprezydenta sprawia, że Palin staje się medialną gwiazdą, której popularność zaczyna przyćmiewać samego McCaina. Schmidt gorączkowo stara się okiełznać energiczną gubernator i w przyspieszonym tempie przekazać jej podstawowe informacje, które powinna wiedzieć kandydatka na wiceprezydenta. Jednak Palin, zachwycona zamieszaniem jakie wywołuje jej osoba, nie zamierza słuchać nikogo i brać sobie do serca żadnych rad.
Galapagos Films przedstawia wydanie DVD doskonałego filmu „Zmiana w grze” w reżyserii uhonorowanego 4 nagrodami Emmy® Jaya Roacha, autora m.in. filmowej trylogii o przygodach Austina Powersa oraz przebojowej komedii „Poznaj mojego tatę”. W postać Sary Palin brawurowo wcieliła się czterokrotnie nominowana do Oscara® Julianne Moore, która za tę rolę otrzymała w tym roku nagrodę Emmy. Obok niej w filmie wystąpili nominowany do czterech Oscarów® Ed Harris jako John McCain oraz nominowany do dwóch Oscarów® Woody Harrelson jako Steve Schmidt.
Obraz „Zmiana w grze”, którego premiera na amerykańskiej antenie HBO odbyła się 10 marca 2012 roku, został jednogłośnie uznany za jedną z najlepszych telewizyjnych produkcji roku. Amerykański tygodnik „TV Guide” nazwał go „elektryzującym”, „Entertianment Weekly” – „hipnotyzującym” a branżowy dziennik „The Hollywood Reporter” określił go mianem „fascynującego”.
Potwierdzeniem entuzjastycznych recenzji okazały się nagrody, które film zdobył. W tym roku „Zmiana w grze” została uhonorowana aż pięcioma nagrodami Emmy (najważniejszymi telewizyjnymi wyróżnieniami na świecie) w kategoriach: „najlepszy film lub miniserial”, „najlepszy scenariusz” (Danny Strong), najlepsza główna rola kobieca (Julianne Moore), „najlepsza reżyseria” (Jay Roach) oraz „najlepszy dobór obsady”.
Na temat filmu nie chcieli wypowiadać się jedynie Sarah Palin oraz John McCain, którzy zgodnie powiedzieli, że „Zmiana w grze” nie oddaje prawdziwie ich historii i nie zamierzają jej oglądać. Przeciwnego zdania był Steve Schmidt – strateg kampanii wyborczej Johna McCaina – który stwierdził, że filmowcom udało się w wiarygodny sposób pokazać prawdę na temat kampanii. W podobnym tonie wypowiedziała się Nicole Wallace, najbliższa współpracownica Sarah Palin z czasów kampanii, która podkreśliła, że obraz Jaya Roacha doskonale pokazuje gorączkę i emocje jakie towarzyszą wyborom na prezydenta USA.
[image-browser playlist="597765" suggest=""]
Film „Zmiana w grze” na DVD zadebiutuje 16 listopada.
Na płycie nie zabraknie wyjątkowych dodatków specjalnych:
• „Kreując kandydata” – Politolodzy analizują unikalną kombinację charyzmy, wytrwałości i atrakcyjności jako siły w wyścigu do fotela prezydenckiego
• „Zmiana w grze: Fenomen” – Twórcy filmu, autorzy książki i politolodzy dyskutują na temat dramatyzmu kampanii i przenoszeniu książki na ekran