Technologia stojąca za LG SIGNATURE OLED R nie jest nowa. Firma zaprezentowała zwijany ekran już podczas zeszłorocznych targów CES. Ale to w tym roku wprowadzi do sprzedaży zwijany telewizor.
LG nie sili się na ukrywanie swoich technologii przed wzrokiem opinii publicznej. O istnieniu zwijanych paneli OLED, które mogłyby posłużyć do stworzenia elastycznych telewizorów zamkniętych w skrzynce z głośnikiem, wiemy już od roku. Podczas tegorocznych targów CES projekt doczekał się nowej, komercyjnej odsłony. LG jest gotowe, aby wprowadzić ten nietypowy telewizor do sprzedaży.
Projektanci LG wymyślili sobie, że premiera SIGNATURE OLED R będzie doskonałym przyczynkiem do rozmowy na temat tego, czym jest dla nas telewizor. Sprzęt ten funkcjonuje zarówno w roli odbiornika treści filmowych, jak i futurystycznego mebla, będącego integralną częścią wyposażenia inteligentnego domu. Jego największą zaletą ma być możliwość zmiennego trybu pracy, przez co rozumie się poziom wysunięcia panelu OLED z obudowy.
Ten nietuzinkowy sprzęt pracuje w trzech trybach: Full View, Line View oraz Zero View. W tym pierwszym panel jest w pełni rozwinięty i pełni rolę klasycznego telewizora. Drugi pozwala na częściowe rozwinięcie ekranu i wyświetlanie na nim takich aplikacji jak zegarek, ramka ze zdjęciami czy odtwarzacz muzyki. W ostatnim trybie panel całkowicie chowa się obudowie, zamieniając SIGNATURE OLED R w gigantyczny soundbar, który można wykorzystać do bezprzewodowego odtwarzania muzyki. A przy okazji ukrycia wielkiego, czarnego ekranu, który szpeciłby pomieszczenie.
Koreańczycy postanowili reklamować nową linię telewizorów na 2019 rok sztuczną inteligencją i nie inaczej jest w przypadku tego modelu. SIGNATURE OLED R wyposażono w procesor wideo α9 drugiej generacji oraz wzbogacono o algorytmy deep learning, które mają poprawić jego funkcjonalność. Sztuczna inteligencja od LG dogada się z asystentką Amazon Alexa, Siri i pozwoli prowadzić konwersacje, które mają do złudzenia przypominać rozmowę z żywym człowiekiem. Dzięki temu będziemy mogli dowiedzieć się nieco więcej o oglądanych przez nas filmach czy poznać prognozę pogody na najbliższe dni. Jest to także kolejny sprzęt, po telewizorach od Samsunga, który dogada się z urządzeniami firmy Apple za pośrednictwem technologii AirPlay 2. Użytkownicy będą mogli także włączyć go do systemu inteligentnego domu Apple HomeKit.
LG SIGNATURE OLED R nie jest telewizorem, który sprawdzi się w każdym mieszkaniu. Największą wadą może okazać się jego nietypowa konstrukcja. Niewiele osób pozwoli sobie na wyrzucenie szafki RTV i wstawienie w jej miejscu tej masywnej skrzynki. LG na razie nie podaje, ile przyjdzie nam za niego zapłacić, ale możemy spodziewać się, że będzie horrendalnie drogi. Nie zdziwię się, jeśli będzie kosztować tyle, co SIGNATURE OLED W7 w dniu premiery, czyli ok. 30 tysięcy złotych. Telewizor prawdopodobnie zadebiutuje w sklepach w drugiej połowie roku.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
⇓
⇓
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h