Mroczny Rycerz

Hans Zimmer skomponował ścieżkę dźwiękową do czterech produkcji o Batmanie. Na wyróżnienie zasługuje The Dark Knight. Film uderza w mroczne i poważne nuty, tą samą drogą poszedł kompozytor, który dodał napięcia realistycznej historii z najlepszym odtwórcą Jokera - Heath Ledger. Szczególnie polecam odsłuchać Why So Serious?, pokazujący, jak ciekawie Zimmer potrafi wykorzystywać dźwięki.

Sherlock Holmes

Podczas słuchania ścieżki dźwiękowej Sherlock Holmes od razu czujemy, jakbyśmy przenieśli się do Londynu z lat 90. XIX wieku. Muzyka szybko nabiera tempa, co pasuje do tej wersji przygód słynnego detektywa, w której nie brakuje scen akcji.

Incepcja

Nie określiłbym Inception jako najlepszego pod względem muzycznym filmu, przy którym pracowali Christopher Nolan i Hans Zimmer, ale na pewno skomponowane utwory mają swój urok. Szczególnie końcowy Time sprzyja refleksji wynikającej z intrygującego zakończenia.

Interstellar

W Interstellar Christopher Nolan postanowił zabrać nas w kosmos, co okazało się niezapomnianym przeżyciem także dzięki Hansowi Zimmerowi. Jego chwilami sakralna muzyka pogłębia zjawiskowość i tajemniczość dotąd niezbadanych miejsc, które odwiedzają bohaterowie. Wykorzystanie organów oraz narastające tempo, głośność i napięcie utworów robią tak piorunujące wrażenie, jak i spokojniejsze momenty, pozwalające się wyciszyć.

Dunkierka

Christopher Nolan stworzył film wojenny, który jest jak tykająca bomba zegarowa. Jaką więc muzykę stworzył Hans Zimmer? Pełną adrenaliny, wprowadzającą w stan poddenerwowania, sprawiającą, że seans jest jeszcze lepszy. Strzałem w dziesiątkę był dźwięk tykania zegara, a ściślej mówiąc zegarka Christophera Nolana, który Zimmer nagrał na potrzeby soundtracka. Zwłaszcza że motyw czasu - to, jak różnie może być odczuwany jego upływ - ma duże znaczenie w fabule.
Strony:
  • 1
  • 2 (current)
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj