Najnowszy sezon Rainbow Six: Siege to zdecydowanie czas dla wyjątkowo kompleksowych operatorów. Choć już wcześniej pojawiały się postacie mające gadżety czy też, jak choćby Caveira, umiejętności, które posiadały wiele płaszczyzn mechanicznych, to jednak tutaj twórcy przeszli samych siebie. Gra już od dawna znana jest ze skomplikowanej siatki zależności, wzajemnie kontrującego się wyposażenia i wielu innych czynników wpływających na odpowiedni dobór drużyny. I choć Meta gry zmienia się nieco wraz z każdym nowym sezonem, a czasem i patchem, to nie pamiętam drugiego takiego jak White Noise, który ma szansę zmienić zasady walki o 180 stopni. Czemu tak uważam? Zapraszam Was do zapoznania się z nowymi operatorami, ich uzbrojeniem, wyposażeniem, unikalnymi gadżetami, a także moją krótką analizą taktyczną.

Zofia - Polska, Atak

Statystyki: Pancerz 2 Szybkość 2 Broń główna: LMG-E (lekki karabin maszynowy) M762 (aka Beryl, karabin szturmowy) Broń boczna: RG15 (pistolet z zamontowaną optyką, identyczny jak u Eli) Dodatki do wyboru: 3 x ładunek wyważający 1 x mina Claymore Gadżet: KS79 Lifeline To dwulufowy granatnik, który nie wymaga przeładowania między strzałami. Lufa 1: Granat wstrząsowy (efekt taki, jak miny Eli, można rykoszetować od ścian) x 3 Lufa 2: Granat uderzeniowy (taki jak obrońców, wywala dziury w niezabezpieczonych ścianach, całkiem niszczy drzwi i maty Castle’a) x 2 Może raz na rundę sama się wskrzesić ale tylko z 1 HP 50% szybsza regeneracja ogłuszenia przez Elę (i wzajemnie) Zastosowanie taktyczne: Podnoszenie się samemu, nawet z jednym punktem życia? Brzmi słabo, ale wyobraźcie sobie sytuację, w której sam się parę razy znalazłem. Zabezpieczenie terenu, zostajecie sam na sam z jednym przeciwnikiem, kule świstają w powietrzu i BAM, obaj nawzajem się powalacie. Na ogół kończyło się to tym, że oboje się wykrwawialiście, mając nadzieję, że przeciwnik umrze pierwszy. Teraz to już przeszłość, zawsze możecie wstać i dobić wrażego operatora. I tak, zgodzę się z tym, że jest to umiejętność wyjątkowo sytuacyjna, ale biorąc pod uwagę ogólny zestaw sprzętu, jakim dysponuje starsza siostra Bosak, można zakładać, że owe okoliczności nie będą aż taką rzadkością. Mamy tu do czynienia z zestawem ukierunkowanym na chaos i zniszczenie. LKM ze 150 nabojami w magazynku albo dużo precyzyjniejszy karabin szturmowy w połączeniu z możliwością otwierania ścian będąca gdzieś w połowie pomiędzy Ash i Buckiem. Dodajmy do tego możliwość zasypania pomieszczenia granatami wstrząsowymi i podwyższoną odporność na gadżety Eli. Zofia to niemal perfekcyjny szturmowiec, postać idealna dla kogoś szukającego prostych w aplikacji i skutecznych środków przymusu bezpośredniego.
Fot. Ubisoft

Dokkaebi - Korea Płd. Atak

Statystyki: Pancerz 2 Szybkość 2 Broń główna: MK 14 (Karabin wyborowy) Strzelba BOSG 12.2 (dwururka, breneka, lub jak kto woli pocisk jednolity, nie śrut) Broń boczna: C75 Auto (pistolet automatyczny) SMG-12 (pistolet maszynowy, możliwe zamontowanie optyki) Dodatki do wyboru: 3 x granat dymny 1 x mina Claymore Gadżet: Bomba logiczna Umiejętność, która zapewne sporo namiesza. 2 razy na rundę można zakłócić działanie telefonów wszystkich obrońców co daje 4 efekty. Po pierwsze zaczynają one wibrować, dość głośno, zdradzając pozycję operatora. Po drugie przez ten czas zablokowany jest dostęp do kamer. Po trzecie, żeby przywrócić normalne działanie, trzeba zresetować telefon, co trochę trwa i czyni operatora łatwym celem. Po czwarte zaś, kiedy resetuje telefon, może zostać wykryty przez IQ. Kolejna jej umiejętność to bezpośrednie hakowanie komórek poległych obrońców umożliwiające każdemu operatorowi ataku tymczasowy dostęp do kamer obrony, w tym Valkyrii. Echo jest niewrażliwy na działanie jej gadżetu. Jeśli podczas cyberataku będziemy znajdować się w zasięgu działania zagłuszacza Mute’a, jesteśmy bezpieczni. Zastosowanie taktyczne: O matulu, nawet nie wiem, od czego tu zacząć. Wyobraźcie sobie następującą sytuację. Siedzicie na punkcie albo czaicie się gdzieś wokół niego, wypatrując atakujących niczym zwierzyny. A tu nagle zaczyna Wam wibrować telefon. Nie tylko zresztą Wam, ale i całej drużynie. Teraz sytuacja może potoczyć się na kilka sposobów. W idealnym scenariuszu jesteście dobrze zabunkrowani, czy to pod osłoną Mute'a, czy w bezpiecznym kącie, czy po prostu gracie Echo. Wtedy wyłączacie telefon i po sprawie. Ale jeśli na przykład nagle zaczniecie panikować? Zdarza się to nawet profesjonalnym graczom. Rotujecie z aktualnej pozycji, po drodze resetując telefon i nagle dostajecie kulkę od Dokkaebi, albo któregokolwiek z atakujących, który tylko czekał na taki moment. A jeżeli jesteście w grupie 2-3 osób na celu? Kto pierwszy wyłączy telefon? Przecież nie zrobicie tego jednocześnie, bo cała grupa będzie narażona na atak. Z drugiej strony bzyczenie choćby jednego telefonu tłumi dźwięki z zewnątrz, więc jeśli szybko nie poradzicie sobie z sytuacją, nawet nie będziecie wiedzieć, kiedy śmierć nadejdzie. A jak atakującym się poszczęści i zdobędą choć jedną komórkę? Nie dość, że kamery stają się bronią obosieczną, to jeszcze trzeba uważać na to, by telefony poległych towarzyszy były jak najszybciej niszczone, by w ten sposób uniemożliwić przejęcie wspomnianego sygnału z systemów wideo. Dokkaebi, podobnie jak Jackal, Caveira i w pewnym stopniu Valkiria to operatorzy, którzy nie tylko zagrażają fizycznie. To w równym stopniu wojna psychologiczna. Owszem, za jakiś czas pojawią się kontry, taktyki które zminimalizują szkody czynione przez operatorkę, jednak zanim to nastanie, zdoła ona sporo namieszać.
Fot. Ubisoft
 

Vigil - Korea Płd. Obrona

Statystyki: Pancerz 1 Szybkość 3 Broń główna: Pistolet maszynowy K1A Strzelba BOSG 12.2 (dwururka, breneka, lub jak kto woli pocisk jednolity, nie śrut) Broń boczna: C75 Auto (pistolet automatyczny) SMG-12 (pistolet maszynowy, możliwe zamontowanie optyki) Dodatki do wyboru: 2 x drut kolczasty 2 x granat uderzeniowy Gadżet: ERC-7 Maskowanie przed dronami i kamerami. Działa czasowo, potem regeneracja jak Silent Step u Caveiry. Podczas używania może go wykryć IQ, a na kamerach i dronach widać zakłócenia, kiedy jest w pobliżu, więc można przewidzieć, że znajduje się w okolicy. Dla oczu jest normalnie widoczny. Zastosowanie taktyczne: Nad Vigilem nie ma się co specjalnie długo zastanawiać. To po prostu doskonały materiał na roamera. Tak jak Caveira jest niesłyszalna, tak on jest zasadniczo niewidoczny dla elektroniki. Jednak przyjdzie taki moment, że gracze nauczą się czytać odpowiednio zakłócenia obrazu, by przewidzieć mniej więcej miejsce jego pobytu. Póki co jednak należy starać się unikać miejsc, w których może przebywać lub przestać aż tak mocno ufać elektronice. Jackal, IQ i Dokkaebi to naprawdę świetne kontry.
Fot. Ubisoft
To jednak nie wszystko. Zofia mająca o 50% skrócony czas regeneracji po oberwaniu GRZMOT-em czy Echo odporny na działanie Dokkaebi to nie tylko urozmaicanie kompozycji drużyny, ale też zacieśnianie zdawałoby się nieistniejącej fabuły i historii bohaterów. Owszem, jest to niejako na doczepkę, by usprawiedliwić wprowadzenie pewnych mechanizmów, ale twórcy równie dobrze mogliby to zrobić i bez tego. Tym bardziej więc miło popatrzeć na to, jaką uwagę przykładają do szczegółów.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj