Media bez wyboru - o co chodzi?
Cisza w ramach Media bez wyboru jest protestem niezależnie i legalnie działających na polskim rynku firm medialnych, które rząd chce obciążyć dodatkowym podatkiem od reklam pomimo tego, że grupy nie uchylają się od obowiązujących opłat i składek. Nowa opłata ma być wprowadzona jako pomoc w zwalczaniu skutków COVID-19. Grupy medialne uważają, że nowy podatek uderzy nie tylko w media, rozrywkę, sport, kulturę i produkcję, ale także w widza. Protest Media bez wyboru jest symboliczną wizją momentu, gdy polscy widzowie zostają pozbawieni wyboru i różnorodności mediów. Wprowadzenie nowej opłaty może być także ciosem dla mniejszych firm, który może nawet zakończyć się ich likwidacją. Spowoduje to znaczące ograniczenia dla społeczeństwa, które ma wolność i różnorodność wyboru. W proteście, który organizowany jest w środę 10.02, biorą udział największe firmy medialne w Polsce. Wiadomości nie przeczytamy na stronach takich jak Onet.pl, WP.pl, TVN24.PL, PolsatNews.pl. Ulubionych programów nie zobaczymy na kanałach należących do grup Discovery Channel (m.in. TVN) i Polsat. Cisza zapadła na antenie m.in. Radia Zet i RMF FM. Poniżej możecie przeczytać treść listu otwartego oraz znajdziecie wszystkich sygnatariuszy. Do protestu również przyłącza się naEKRANIE.pl Sp. z o.o.Media bez wyboru – list otwarty [TREŚĆ]
List otwarty do władz Rzeczypospolitej Polskiej i liderów ugrupowań politycznych
Zwracamy się w sprawie zapowiadanego nowego, dodatkowego obciążenia mediów działających na polskim rynku, myląco nazywanego „składką", wprowadzaną pod pretekstem Covid-19. Jest to po prostu haracz, uderzający w polskiego widza, słuchacza, czytelnika i internautę, a także polskie produkcje, kulturę, rozrywkę, sport oraz media. Wprowadzenie go będzie oznaczać:- osłabienie, a nawet likwidację części mediów działających w Polsce, co znacznie ograniczy społeczeństwu możliwość wyboru interesujących go treści,
- ograniczenie możliwości finansowania jakościowych i lokalnych treści. Ich produkcja daje obecnie utrzymanie setkom tysięcy pracowników i ich rodzinom oraz zapewnia większości Polaków dostęp do informacji, rozrywki oraz wydarzeń sportowych w znaczącej mierze bezpłatnie,
- pogłębienie nierównego traktowania podmiotów działających na polskim rynku medialnym, w sytuacji, gdy media państwowe otrzymują co roku z kieszeni każdego Polaka 2 mld złotych, media prywatne obciąża się dodatkowym haraczem w wysokości 1 mld zł,
- faktyczne faworyzowanie firm, które nie inwestują w tworzenie polskich, lokalnych treści kosztem podmiotów, które w Polsce inwestują najwięcej. Według szacunków, firmy określane przez rząd jako „globalni cyfrowi giganci" zapłacą z tytułu wspomnianego haraczu zaledwie ok. 50 - 100 mln zł w porównaniu do 800 mln zł, jakie zapłacą pozostałe aktywne lokalnie media.
Media bez wyboru: kto bierze udział w proteście? [LISTA]
- 4FUN Sp. z o.o.
- Agencja Wydawnicza AGARD Ryszard Pajura
- Agora S.A.
- AMS S.A.
- Bonnier Business
- Burda Media Polska
- Canal+
- Dziennik Trybuna
- Dziennik Wschodni
- Edipresse Polska
- Eleven Sports Network sp. z o.o.
- Gazeta Radomszczańska
- Green Content Sp. z o.o.
- Gremi Media S.A.
- Grupa Eurozet
- Grupa Interia.pl sp. z. o.o.
- Grupa Radiowa Agory Sp. z o.o.
- Grupa RMF
- Grupa ZPR
- Helios S.A.
- Infor Biznes
- Kino Polska TV S.A.
- Lemon Records sp. z o.o.
- Marshal Academy
- Music TV sp. z o.o.
- Muzo.fm sp. z o.o.
- naEKRANIE.pl Sp. z o.o.
- naTemat.pl
- Polityka
- Polska Press Grupa
- Ringier Axel Springer Polska
- STAVKA Sp. z o.o.
- Superstacja sp. z o.o.
- Telewizja Polsat sp. z o.o.
- Telewizja Puls Sp. z o.o.
- TIME S.A.TV
- Spektrum sp. z o.o.
- TVN S.A.
- Tygodnik Powiatu Wołowskiego Kurier Gmin
- Tygodnik Powszechny
- Wydawnictwo Bauer
- Wydawnictwo Dominika Księskiego Wulkan
- Wydawnictwo Magraf
- Wydawnictwo Nowiny
- Zakopiańskie Towarzystwo Gospodarcze - Tygodnik Podhalański
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
⇓
⇓
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj