Świnka Peppa to brytyjski serial animowany, który opowiada o perypetiach tytułowej świnki o imieniu Peppa. Jest kierowany przede wszystkim do dzieci w wieku przedszkolnym. Pierwszy odcinek wyemitowano w 2004 roku. W Polsce pierwsza wersja produkcji miała premierę 3 lata później. 

Efekt Świnki Peppy – co to jest?

Jak donosi The Wall Street Journal, Efekt Świnki Peppy można zaobserwować u amerykańskich dzieci, które w czasie lockdownu oglądały słynną kreskówkę. Pandemia COVID-19 i praca w domu spowodowały, że rodzice pozwalali pociechom na częstsze śledzenie przygód popularnej świnki. W efekcie dzieci zaczęły mówić z brytyjskim akcentem i używać trudniejszych słów, stosowanych przez Brytyjczyków (telly zamiast tv, Father Christmas zamiast Santa Claus czy holiday zamiast vacation). W rozmowie z The Wall Street Journal Matias Cavallin z Kalifornii powiedział, że jego 5-letnia siostrzenica zaczęła mówić „z eleganckim angielskim akcentem”, a córka Dani, która jest w tym samym wieku, zadała pytanie: „Mamo, idziemy do optyka?”.
To słowo na poziomie college'u. Ja takiego nie używałem
– mówił ojciec Dani. Lauren Ouellette mieszka w Rhode Island i jest mamą 6-latki. Zdradziła, że jej dziecko nazwało łazienkę toaletą.
Skąd się tego nauczyła? Czy w poprzednim życiu była na Titanicu?
– zapytała Lauren Ouellette. Przedstawiciel firmy Entertainment One Ltd skomentował Efekt Świnki Peppy w oświadczeniu przesłanym do The Wall Street Journal.
Młodzi fani Świnki Peppy widzą w niej przyjaciółkę. Podobnie jak my, w przypadku osób, które podziwiamy, wychwytują niektóre cechy.
The Wall Street Journal podał, powołując się na dane firmy Parrot Analytics, że Świnka Peppa była drugą najczęściej oglądaną kreskówką w okresie od lutego 2020 do lutego 2021 roku. Wyprzedził ją tylko SpongeBob Kanciastoporty.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj