Świnka Peppa wpływa na dzieci. Czym jest 'Efekt Świnki Peppy'?
Rodzice najmłodszych widzów zauważyli zaskakujące rezultaty oglądania brytyjskiej animacji i opowiedzieli o 'Efekcie Świnki Peppy'.
Rodzice najmłodszych widzów zauważyli zaskakujące rezultaty oglądania brytyjskiej animacji i opowiedzieli o 'Efekcie Świnki Peppy'.
Świnka Peppa to brytyjski serial animowany, który opowiada o perypetiach tytułowej świnki o imieniu Peppa. Jest kierowany przede wszystkim do dzieci w wieku przedszkolnym.
Pierwszy odcinek wyemitowano w 2004 roku. W Polsce pierwsza wersja produkcji miała premierę 3 lata później.
Efekt Świnki Peppy – co to jest?
Jak donosi The Wall Street Journal, Efekt Świnki Peppy można zaobserwować u amerykańskich dzieci, które w czasie lockdownu oglądały słynną kreskówkę. Pandemia COVID-19 i praca w domu spowodowały, że rodzice pozwalali pociechom na częstsze śledzenie przygód popularnej świnki. W efekcie dzieci zaczęły mówić z brytyjskim akcentem i używać trudniejszych słów, stosowanych przez Brytyjczyków (telly zamiast tv, Father Christmas zamiast Santa Claus czy holiday zamiast vacation).
W rozmowie z The Wall Street Journal Matias Cavallin z Kalifornii powiedział, że jego 5-letnia siostrzenica zaczęła mówić „z eleganckim angielskim akcentem”, a córka Dani, która jest w tym samym wieku, zadała pytanie: „Mamo, idziemy do optyka?”.
Lauren Ouellette mieszka w Rhode Island i jest mamą 6-latki. Zdradziła, że jej dziecko nazwało łazienkę toaletą.
Przedstawiciel firmy Entertainment One Ltd skomentował Efekt Świnki Peppy w oświadczeniu przesłanym do The Wall Street Journal.
The Wall Street Journal podał, powołując się na dane firmy Parrot Analytics, że Świnka Peppa była drugą najczęściej oglądaną kreskówką w okresie od lutego 2020 do lutego 2021 roku. Wyprzedził ją tylko SpongeBob Kanciastoporty.
Źródło: wsj.com