Najnowsze badania prowadzone przez MEC wskazują, że w 2017 roku nawet 23% odbiorców płatnej telewizji poważnie zastanawiało się nad zrezygnowaniem z usług swoich operatorów. Jednak w porównaniu do lat poprzednich można zaobserwować zmianę w tej kwestii - liczba osób chętnych do przysłowiowego "odcinania kabla" stopniowo maleje. Inaczej rzecz wygląda wśród klientów naziemnej telewizji cyfrowej - tutaj mamy do czynienia z tendencją wzrastającą. W tym roku 19% klientów NTC myślało nad przejściem do telewizji płatnej. To o całe 4 punkty procentowe więcej niż dwa lata temu. Poniższy wykres wyraźnie wskazuje na to, że po początkowym zachwycie nową ofertą NTC i deklaracjach o rezygnacji z płatnych abonamentów, nastroje telewidzów w Polsce zaczynają się stabilizować. A oferta naziemnej telewizji cyfrowej wcale nie jest w ich oczach tak atrakcyjna, jak początkowo się zapowiadała.
źródło: materiały prasowe MEC
Czytaj także: Wulgarne zakonnice w nowym zwiastunie komedii The Little Hours Główną motywacją do odcięcia kabla jest oczywiście cena, a największą chęć rezygnacji z pakietów cyfrowych obserwuje się wśród klientów NC+. Badania dowodzą, że co czwarta osoba spośród odbiorców płacących ponad 100 zł miesięcznie poważnie rozważała rezygnację z usług. Jeśli chodzi o młodych odbiorców telewizji naziemnej, w przedziale wiekowym 25-34 obserwuje się duże zainteresowanie kupnem abonamentu. Młodzi uważają, że oferta naziemnej telewizji cyfrowej jest niewystarczająca. Z drugiej zaś strony, aż 31% odbiorców telewizji płatnej w tym samym przedziale wiekowym, rozważa rezygnację z usług swoich operatorów.
źródło: materiały prasowe MEC
Badania wykazały, które stacje są zdaniem telewidzów najbardziej warte pieniędzy, jeśli chodzi o telewizję płatną. Nie jest zaskoczeniem, że największą popularnością cieszą się kanały międzynarodowe, takie jak National Geographic czy Discovery. W zestawieniu pojawiło się też TVN 24 oraz Polsat Film. Co ciekawe, klienci NTC byliby najbardziej zainteresowani włączeniem do pakietu kanałów sportowych i filmowych. Może stać się to wskazówką dla telewizji naziemnej, która stara się nieustannie zwiększać swoją atrakcyjność.
źródło: materiały prasowe MEC
Badanie Projekt Cyfrowizja III zostało zrealizowane przez MEC pod koniec stycznia 2017. Grupą, na której je przeprowadzono było 1000 polskich telewidzów w wieku powyżej 16 lat.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj