Mimo, że telewizja naziemna stara się coraz bardziej uatrakcyjniać swoją ofertę, płatni dostawcy nie mogą narzekać na brak klientów. Poznajcie najnowsze statystyki.
Najnowsze badania prowadzone przez MEC wskazują, że w 2017 roku nawet 23% odbiorców płatnej telewizji poważnie zastanawiało się nad zrezygnowaniem z usług swoich operatorów. Jednak w porównaniu do lat poprzednich można zaobserwować zmianę w tej kwestii - liczba osób chętnych do przysłowiowego "odcinania kabla" stopniowo maleje. Inaczej rzecz wygląda wśród klientów naziemnej telewizji cyfrowej - tutaj mamy do czynienia z tendencją wzrastającą. W tym roku 19% klientów NTC myślało nad przejściem do telewizji płatnej. To o całe 4 punkty procentowe więcej niż dwa lata temu.
Poniższy wykres wyraźnie wskazuje na to, że po początkowym zachwycie nową ofertą NTC i deklaracjach o rezygnacji z płatnych abonamentów, nastroje telewidzów w Polsce zaczynają się stabilizować. A oferta naziemnej telewizji cyfrowej wcale nie jest w ich oczach tak atrakcyjna, jak początkowo się zapowiadała.
Czytaj także:Wulgarne zakonnice w nowym zwiastunie komedii The Little Hours
Główną motywacją do odcięcia kabla jest oczywiście cena, a największą chęć rezygnacji z pakietów cyfrowych obserwuje się wśród klientów NC+. Badania dowodzą, że co czwarta osoba spośród odbiorców płacących ponad 100 zł miesięcznie poważnie rozważała rezygnację z usług. Jeśli chodzi o młodych odbiorców telewizji naziemnej, w przedziale wiekowym 25-34 obserwuje się duże zainteresowanie kupnem abonamentu. Młodzi uważają, że oferta naziemnej telewizji cyfrowej jest niewystarczająca. Z drugiej zaś strony, aż 31% odbiorców telewizji płatnej w tym samym przedziale wiekowym, rozważa rezygnację z usług swoich operatorów.
Badania wykazały, które stacje są zdaniem telewidzów najbardziej warte pieniędzy, jeśli chodzi o telewizję płatną. Nie jest zaskoczeniem, że największą popularnością cieszą się kanały międzynarodowe, takie jak National Geographic czy Discovery. W zestawieniu pojawiło się też TVN 24 oraz Polsat Film. Co ciekawe, klienci NTC byliby najbardziej zainteresowani włączeniem do pakietu kanałów sportowych i filmowych. Może stać się to wskazówką dla telewizji naziemnej, która stara się nieustannie zwiększać swoją atrakcyjność.
Badanie Projekt Cyfrowizja III zostało zrealizowane przez MEC pod koniec stycznia 2017. Grupą, na której je przeprowadzono było 1000 polskich telewidzów w wieku powyżej 16 lat.