6 miliardów dolarów to dla Activision zwyczajna suma. Firma, która co roku zarabia krocie na sprzedaży kolejnej odsłony serii Call of Duty, szykuje się na podbój kolejnego segmentu branży.
Activision poinformowało, że nabyło firmę King, studio deweloperskie, które stworzyło 2 z 5 najpopularniejszych produkcji mobilnych w Stanach Zjednoczonych (
Candy Crush Saga i
Candy Crush Soda Saga). Kwota, jaką firma zarządzana przez Bobby'ego Koticka wydała na zakup twórców mobilnych gier może niejednego przyprawić o zawrót głowy. Activision za chęć dominacji na rynku gier mobilnych w USA zapłaciło
5,9 mld dolarów.
Czytaj także: Need For Speed – przegląd ocen i problemy na Xbox One
W komunikacie prasowym wydanym przez Activision czytamy, że firma Activision Blizzard wierzy, iż dodatek w postaci biznesu King ustali ją jako globalnego lidera wirtualnej rozrywki na urządzeniach mobilnych, konsolach i PC, oferując także perspektywę dalszych wzrostów. Amerykański wydawca gier i tak nie ma sobie już równych na konsolowym rynku, gdzie rok rocznie czerpie olbrzymie profity z marki
Call of Duty: Black Ops III i na PC, gdzie zastrzyku gotówki dostarczają wydawcy subskrybenci
World of Warcraft.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
⇓
⇓
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h