Activision kupuje małe studio developerskie za 6 miliardów dolarów
6 miliardów dolarów to dla Activision zwyczajna suma. Firma, która co roku zarabia krocie na sprzedaży kolejnej odsłony serii Call of Duty, szykuje się na podbój kolejnego segmentu branży.
6 miliardów dolarów to dla Activision zwyczajna suma. Firma, która co roku zarabia krocie na sprzedaży kolejnej odsłony serii Call of Duty, szykuje się na podbój kolejnego segmentu branży.
Activision poinformowało, że nabyło firmę King, studio deweloperskie, które stworzyło 2 z 5 najpopularniejszych produkcji mobilnych w Stanach Zjednoczonych (Candy Crush Saga i Candy Crush Soda Saga). Kwota, jaką firma zarządzana przez Bobby'ego Koticka wydała na zakup twórców mobilnych gier może niejednego przyprawić o zawrót głowy. Activision za chęć dominacji na rynku gier mobilnych w USA zapłaciło 5,9 mld dolarów.
Czytaj także: Need For Speed – przegląd ocen i problemy na Xbox One
W komunikacie prasowym wydanym przez Activision czytamy, że firma Activision Blizzard wierzy, iż dodatek w postaci biznesu King ustali ją jako globalnego lidera wirtualnej rozrywki na urządzeniach mobilnych, konsolach i PC, oferując także perspektywę dalszych wzrostów. Amerykański wydawca gier i tak nie ma sobie już równych na konsolowym rynku, gdzie rok rocznie czerpie olbrzymie profity z marki Call of Duty: Black Ops III i na PC, gdzie zastrzyku gotówki dostarczają wydawcy subskrybenci World of Warcraft.
Źródło: businesswire.com / fot. King
Kalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1969, kończy 55 lat
ur. 1961, kończy 63 lat
ur. 1985, kończy 39 lat
ur. 1990, kończy 34 lat
ur. 1987, kończy 37 lat