Activision poinformowało, że nabyło firmę King, studio deweloperskie, które stworzyło 2 z 5 najpopularniejszych produkcji mobilnych w Stanach Zjednoczonych (Candy Crush Saga i Candy Crush Soda Saga). Kwota, jaką firma zarządzana przez Bobby'ego Koticka wydała na zakup twórców mobilnych gier może niejednego przyprawić o zawrót głowy. Activision za chęć dominacji na rynku gier mobilnych w USA zapłaciło 5,9 mld dolarów.
Czytaj także: Need For Speed – przegląd ocen i problemy na Xbox One
W komunikacie prasowym wydanym przez Activision czytamy, że firma Activision Blizzard wierzy, iż dodatek w postaci biznesu King ustali ją jako globalnego lidera wirtualnej rozrywki na urządzeniach mobilnych, konsolach i PC, oferując także perspektywę dalszych wzrostów. Amerykański wydawca gier i tak nie ma sobie już równych na konsolowym rynku, gdzie rok rocznie czerpie olbrzymie profity z marki Call of Duty: Black Ops III i na PC, gdzie zastrzyku gotówki dostarczają wydawcy subskrybenci World of Warcraft.
Źródło: businesswire.com / fot. King