Swój charakterystyczny kształt nowa konsola Sony zawdzięcza m.in. dużemu 120-milimetrowemu wentylatorowi, który odpowiada za odprowadzenie ciepła z wnętrza obudowy. Ale na samym rozmiarze nie kończy się jego potencjał wydajnościowy. Firma opracowała oprogramowanie, które z biegiem czasu będzie optymalizować działanie systemu chłodzenia na podstawie danych analitycznych pochodzących z poszczególnych gier. Yasuhiro Ootori, główny inżynier Sony stojący za zaprojektowaniem PS5, na łamach japońskojęzycznego serwisu 4Gamer.net postanowił przybliżyć zasady funkcjonowania tego nietuzinkowego wentylatora. Zauważył, że za jego pracę odpowiedzialny jest autorskie APU od AMD, łączący w sobie układ graficzny oraz procesor. Sony ma zamiar zbierać i analizować dane dotyczące zachowania APU w poszczególnych grach, aby na podstawie tak zgromadzonych informacji poprawić wydajność wentylatora. Pomogą w tym m.in. liczne czujniki temperatury rozlokowane w różnych miejscach płyty głównej. Kiedy zespół analityków dostrzeże, że w konkretnych warunkach w danej grze konsola przegrzewa się bądź wentylator pracuje przy zbyt dużych obrotach, Sony będzie w stanie wypuścić aktualizację, która zoptymalizuje pracę systemu chłodzenia pod ten konkretny tytuł. Ootori zdradził także, że na etapie prototypowania konsolę PS5 wyposażono w transparentną obudowę i wpompowywano do niej dym pochodzący z suchego lodu. Dzięki temu łatwiej było wychwycić niuanse w procesie odprowadzenia ciepła z wnętrza urządzenia. Konsola Sony PlayStation 5 trafi na polski rynek 19 listopada. Cena podstawowego modelu wyniesie 2299 zł, zaś cena PS5 Digital Edition - 1849 zł.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj