Bluzgający gracze wyżywający się na innych członkach drużyny oraz przeciwnikach to zmora wielu gier wieloosobowych. Amazon postanowił rozwiązać ten problem w dość bezpośredni sposób – separując nieobyczajnych graczy od reszty społeczności. Na patent opisujący to rozwiązanie natrafili dziennikarze Protocol i naświetlili sposób jego funkcjonowania. Negatywną selekcję zastosowano już w takich grach jak Apex Legends czy Max Payne 3, a twórcy Fall Guys: Ultimate Knockout w pewnym momencie posunęli się o krok dalej i wdrożyli ją także w walce z cheaterami. Dzięki temu oszuści byli łączeni ze sobą na serwerach, na których wszyscy korzystali z cheatów. Firma liczył na to, że w ten sposób odbierze im przyjemność z zabawy. Ostatecznie zrezygnowano jednak z tego rozwiązania, aby nie promować filmów z serwerami cheaterów na YouTubie i Twitchu, co wypaczyłoby obraz samej gry. Czym narzędzie Amazonu różni się od dotychczasowych rozwiązań? Korporacja chce wesprzeć się sztuczną inteligencją, która przeanalizuje, w jaki sposób toksyczni gracze zwracają się do współgraczy. System miałby precyzyjnie wskazywać rodzaj negatywnego zachowania i zestawiać ze sobą osoby o podobnym podejściu. Jeśli ktoś nadużywałby konkretnych wyzwisk, byłby parowany z innymi graczami, którzy mają w zwyczaju używać danych wyzwisk bądź wykazują inne niepożądane zachowania. Inżynierowie Amazonu liczą na to, że w ten sposób uda się utemperować nieokrzesanych graczy nasyłając na nic równie toksycznych przeciwników.Technologia ta funkcjonuje dopiero na etapie projektu i nie mamy pewności, czy Amazon kiedykolwiek zdecyduje się ją wdrożyć do jakiejkolwiek gry.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj