Amazon opatentował technologię, która ma sprawdzić się w walce z toksycznym środowiskiem gamingowym. Korporacja chce łączyć najbardziej agresywne osoby na jednym serwerze, aby odseparować je od reszty graczy.
Bluzgający gracze wyżywający się na innych członkach drużyny oraz przeciwnikach to zmora wielu gier wieloosobowych. Amazon postanowił rozwiązać ten problem w dość bezpośredni sposób – separując nieobyczajnych graczy od reszty społeczności. Na patent opisujący to rozwiązanie natrafili dziennikarze Protocol i naświetlili sposób jego funkcjonowania.
Negatywną selekcję zastosowano już w takich grach jak
Apex Legends czy
Max Payne 3, a twórcy
Fall Guys: Ultimate Knockout w pewnym momencie posunęli się o krok dalej i wdrożyli ją także w walce z cheaterami. Dzięki temu oszuści byli łączeni ze sobą na serwerach, na których wszyscy korzystali z cheatów. Firma liczył na to, że w ten sposób odbierze im przyjemność z zabawy. Ostatecznie zrezygnowano jednak z tego rozwiązania, aby nie promować filmów z serwerami cheaterów na YouTubie i Twitchu, co wypaczyłoby obraz samej gry.
Czym narzędzie Amazonu różni się od dotychczasowych rozwiązań? Korporacja chce wesprzeć się sztuczną inteligencją, która przeanalizuje, w jaki sposób toksyczni gracze zwracają się do współgraczy. System miałby precyzyjnie wskazywać rodzaj negatywnego zachowania i zestawiać ze sobą osoby o podobnym podejściu. Jeśli ktoś nadużywałby konkretnych wyzwisk, byłby parowany z innymi graczami, którzy mają w zwyczaju używać danych wyzwisk bądź wykazują inne niepożądane zachowania.
Inżynierowie Amazonu liczą na to, że w ten sposób uda się utemperować nieokrzesanych graczy nasyłając na nic równie toksycznych przeciwników.Technologia ta funkcjonuje dopiero na etapie projektu i nie mamy pewności, czy Amazon kiedykolwiek zdecyduje się ją wdrożyć do jakiejkolwiek gry.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
⇓
⇓
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h