Amazon Prime Video może zmienić swoje oblicze. Amerykańska korporacja pracuje nad wdrożeniem programów nadawanych na żywo, które mają stanowić uzupełnienie dla oferty VoD.
Dotychczas Prime Video kojarzyliśmy z bezpośrednim konkurentem dla takich usług filmowych jak Netflix, z platformą skupioną wokół produkcji VoD. Jednak według doniesień
serwisu Protocol wkrótce serwis może zmienić swoje oblicze. Amazon opublikował kilka ogłoszeń o pracę, które sugerują, że Prime Video zostanie wzbogacone o sekcję telewizji linearnej.
W opisie jednego ze stanowisk można przeczytać, że Amazon szuka pracownika zdolnego do zredefiniowania sposobu, w jaki widzowie oglądają linearne transmisje telewizyjne nadawane w modelu 24/7. Osoba zatrudniona na tym stanowisku byłaby odpowiedzialna za zaprojektowanie nowego sposobu funkcjonowania programów nadawanych w czasie rzeczywistym. Nie jest to jedyne ogłoszenie, w którym Amazon wspomina o wzbogaceniu oferty Prime Video w audycje linearne, a według dziennikarzy serwisu Protocol przedstawiciele Amazonu prowadzą szeroko zakrojone rozmowy na temat pozyskania licencji na audycje firm trzecich.
Warto wspomnieć, że korporacja ma pewne doświadczenie w branży transmisji linearnych. W 2014 roku firma przejęła Twitcha, potentata rynku streamingowego. Za pośrednictwem tej platformy oraz Prime Video nadaje rozgrywki NFL Thursday Night Footbal, a od 29 czerwca rozpocznie twitchowe transmisję meczów Premier League.
Wejście na rynek telewizji linearnej z pewnością uatrakcyjniłoby ofertę Amazona na tle konkurencji. Za kilka miesięcy przekonamy się, jak górnolotne słowa o chęci zrewolucjonizowania branży przełożą się na rzeczywistość.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
⇓
⇓
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h