W świecie, w którym media kształtują nasz sposób postrzegania, nasze ostatnie badania ukazują surową rzeczywistość: sposób, w jaki widzimy śmierć na ekranie, nie odzwierciedla mnogości wyborów, które istnieją w prawdziwym życiu. Mamy nadzieję, że to badanie zainspiruje twórców odpowiedzialnych za treść do wykorzystania swoich możliwości do tworzenia zróżnicowanych historii, które kształtują naszą narrację kulturową i opowiedzą o istotnej, różnorodnej i pełnej współczucia podróży u schyłku życia, na którą wszyscy zasługujemy.
Ponadto badanie wykazało, że w filmach i serialach 82 razy częściej pojawia się słowo "zabijanie" i 30 razy częściej słowo "morderstwo" niż wszystkie 16 kluczowych słów związanych z opieką u schyłku życia razem wziętych. Z badania wynika, że skupianie się na brutalnych śmierciach wzmacnia wypaczoną i pełną sensacji perspektywę, utrwalając narrację, w której dramat przedkłada się nad autentyczność. W badaniu zauważono, że śmierć często stanowi część fabuły w historii innej postaci. Ponadto dostrzeżono brak różnorodności, ograniczone rozmowy na temat opcji, sztampowe i wygodne historie oraz pasywność bohaterów.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
⇓
⇓
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj