Barbenheimer to wyjątkowa historia w popkulturowym krajobrazie, gdzie dwa zupełnie różne od siebie tytuły nie tyle nie konkurują ze sobą mimo premiery tego samego dnia, ale też wzajemnie się napędzają. Sami widzowie zrobili wiele dobrego w ramach kampanii reklamowej, tworząc hahstagi i liczne memy zestawiające ze sobą Barbie i Oppenheimera. W pewnym momencie mogło to jednak zabrnąć za daleko i japoński oddział Warner Bros. stanowczo skrytykowało swojego odpowiednika ze Stanów Zjednoczonych za wpisy w mediach społecznościowych.

W ostatnim czasie oficjalne konto filmu Barbie na Twitterze komentowało w sposób humorystyczny wpisy pod hahstagiem Barbenheimer, w których między innymi zmieniono fryzurę Barbie na grzyb atmowy lub odnoszono się do innych żartów, w których często obecny był motyw bomby atomowej. Grupa filmowa Warner Bros. przesłała po krytyce następujące oświadczenie:

Warner Bros. żałuje swojego niedawnego, pozbawionego empatii zaangażowania w mediach społecznościowych. Studio oferuje szczere przeprosiny.

https://twitter.com/aqbl_000/status/1685686973279657986

Japońskie konto Barbie wyraziło wcześniej ubolewanie, że oficjalne konto z USA reagowało na posty fanów "Barbenheimera".

Traktujemy tę sytuację bardzo poważnie. Prosimy amerykańską centralę o podjęcie odpowiednich działań. Przepraszamy tych, którzy poczuli się urażeni tą serią nieprzemyślanych wpisów. Warner Bros Japan.

Wywołało to jednak oburzenie nie tylko japońskiego konta, ale też wielu innych japońskich użytkowników Twittera.

https://twitter.com/karafune/status/1685840417122897920

 

To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj