Barbenheimer to wyjątkowa historia w popkulturowym krajobrazie, gdzie dwa zupełnie różne od siebie tytuły nie tyle nie konkurują ze sobą mimo premiery tego samego dnia, ale też wzajemnie się napędzają. Sami widzowie zrobili wiele dobrego w ramach kampanii reklamowej, tworząc hahstagi i liczne memy zestawiające ze sobą Barbie i Oppenheimera. W pewnym momencie mogło to jednak zabrnąć za daleko i japoński oddział Warner Bros. stanowczo skrytykowało swojego odpowiednika ze Stanów Zjednoczonych za wpisy w mediach społecznościowych.
W ostatnim czasie oficjalne konto filmu Barbie na Twitterze komentowało w sposób humorystyczny wpisy pod hahstagiem Barbenheimer, w których między innymi zmieniono fryzurę Barbie na grzyb atmowy lub odnoszono się do innych żartów, w których często obecny był motyw bomby atomowej. Grupa filmowa Warner Bros. przesłała po krytyce następujące oświadczenie:
https://twitter.com/aqbl_000/status/1685686973279657986
Japońskie konto Barbie wyraziło wcześniej ubolewanie, że oficjalne konto z USA reagowało na posty fanów "Barbenheimera".
Wywołało to jednak oburzenie nie tylko japońskiego konta, ale też wielu innych japońskich użytkowników Twittera.
https://twitter.com/karafune/status/1685840417122897920