Barbenheimer - memy z bombą atomową zabrnęły za daleko? W Japonii mocno to skrytykowano
Barbenheimer to popkulturowe doświadczenie związane z dwiema filmowymi produkcjami, których kampania reklamowa mogła zabrnąć za daleko. Krytyka płynie prosto z Japonii.
Barbenheimer to popkulturowe doświadczenie związane z dwiema filmowymi produkcjami, których kampania reklamowa mogła zabrnąć za daleko. Krytyka płynie prosto z Japonii.
Barbenheimer to wyjątkowa historia w popkulturowym krajobrazie, gdzie dwa zupełnie różne od siebie tytuły nie tyle nie konkurują ze sobą mimo premiery tego samego dnia, ale też wzajemnie się napędzają. Sami widzowie zrobili wiele dobrego w ramach kampanii reklamowej, tworząc hahstagi i liczne memy zestawiające ze sobą Barbie i Oppenheimera. W pewnym momencie mogło to jednak zabrnąć za daleko i japoński oddział Warner Bros. stanowczo skrytykowało swojego odpowiednika ze Stanów Zjednoczonych za wpisy w mediach społecznościowych.
W ostatnim czasie oficjalne konto filmu Barbie na Twitterze komentowało w sposób humorystyczny wpisy pod hahstagiem Barbenheimer, w których między innymi zmieniono fryzurę Barbie na grzyb atmowy lub odnoszono się do innych żartów, w których często obecny był motyw bomby atomowej. Grupa filmowa Warner Bros. przesłała po krytyce następujące oświadczenie:
Japońskie konto Barbie wyraziło wcześniej ubolewanie, że oficjalne konto z USA reagowało na posty fanów "Barbenheimera".
Wywołało to jednak oburzenie nie tylko japońskiego konta, ale też wielu innych japońskich użytkowników Twittera.
Źródło: deadline.com
naEKRANIE Poleca
ReklamaKalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1969, kończy 56 lat
ur. 1979, kończy 46 lat
ur. 1957, kończy 68 lat
ur. 1966, kończy 59 lat
ur. 1965, kończy 60 lat