W 2007 roku swój rynkowy debiut zaliczyły dwie ważne platformy: BBC iPlayer oraz streamingowy oddział Netflixa. I mimo iż amerykańska korporacja rozpoczęła ekspansję na Europę dopiero w 2012 roku, szybko wyrosła na rynkowego lidera, odsuwając iPlayera w cień. Ale przedstawiciele BBC nie chcą poddawać się bez walk i rzucają wyzwanie gigantowi branży VoD. Dyrektor generalny BBC, Tony Hall, zapowiedział, że iPlayer wkrótce przejdzie poważną metamorfozę. W przyszłym roku platforma doczeka się największego odświeżenia w całej historii swojego istnienia i zaoferuje klientom w pełni spersonalizowane treści. Według Halla usługa zyska bardziej „ludzki” charakter, zminimalizowany zostanie wpływ algorytmów na dobór treści, a większą rolę zaczną odgrywać kuratorzy.
iPlayer stanie się sercem wszystkiego, co robimy, bramą do wszystkich naszych programów. Będzie totalnym doświadczeniem telewizyjnym, które po raz pierwszy w historii dostarczy w jednym miejscu wszystko, czego oczekujesz od BBC – zapowiedziała Charlotte Moore, dyrektor ds. treści.
Zarówno Hall jak i Moore zdają sobie sprawę z tego, że serwis nie będzie w stanie inwestować tak dużych środków w rozwój i promocję jak np. Netflix. Ale iPlayer ma przyciągać przede wszystkim otwartością na potrzeby każdego użytkownika. Nie będzie na siłę podporządkowywany grupom docelowym ani algorytmom, które rządzą konkurencyjnymi platformami i wyznaczają ich ścieżkę rozwoju. Za wszystkim, co wyświetli się w aplikacji, ma stać człowiek, a nie chłodna kalkulacja opracowana przez maszynę.
W świecie, w którym jest tak dużo treści, dynamicznie selekcjonowane treści będą coraz istotniejsze z punktu widzenia użytkowników. I to one będą wyróżnikiem BBC – podsumowała Charlotte Moore.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj