Z badania opinii na temat kanałów dla dzieci przeprowadzonego przez TNS Polska w marcu 2012 roku wynika, że Cartoon Network jest najpopularniejszym kanałem dla dzieci w Polsce. Badanie przeprowadzono na reprezentatywnej próbie 900 dzieci w wieku 6-15 lat i 600 rodziców dzieci w wieku 0-15 lat posiadających w domu dostęp do telewizji kablowej lub satelitarnej.
Wyniki badania potwierdzają rankingi oglądalności kanałów dziecięcych za okres od początku 2012 roku do dziś. Cartoon Network zajmuje w nich 1 miejsce pod względem oglądalności w grupie wiekowej 4-15 w Polsce. W pierwszym kwartale roku Cartoon Network osiągało przeciętną oglądalność na poziomie 1,39 TVR (8,1%), natomiast drugi w zestawieniu Disney Channel wygenerował 1,30 TVR (7,5% udziału), a zajmujący trzecie miejsce Disney XD 1,23 TVR (7,1% udziału).
Prawie trzy czwarte dzieci w wieku 6-15 lat (74%) mówi, że ogląda Cartoon Network, w drugiej kolejności wskazywany jest Disney Channel (72%), a jako trzeci Disney XD (56%). Rodzice tak samo jak dzieci, jako najpopularniejszą stację wskazywali Cartoon Network (63%), na drugim miejscu Disney Channel (60%).
Marcowe rankingi oglądalności kanałów dla dzieci jeszcze bardziej odzwierciedlają wyniki badania, Cartoon Network zajęło w nich 1 miejsce z 1.43 TVR (8,7% udziału), Disney Channel 2 miejsce z 1.24 TVR (7,6% udziału) i Disney XD z 1.19 TVR (7.3% udziału).
Większość dzieci zapytanych o to, jaki kanał by wybrały, gdyby mogły oglądać tylko jedną stację wskazywała Cartoon Network lub Disney Channel. Z badań wynika też, że Cartoon Network jest najpopularniejszy wśród chłopców, podczas, gdy dziewczynki chętniej wybierają Disney Channel. Potwierdzają to również wyniki oglądalności, w których oba kanały zajmują pierwsze miejsce w odpowiednich grupach demograficznych.
Od początku 2012 roku do dziś Cartoon Network zajmuje również 1 miejsce pod względem oglądalności wśród WSZYSTKICH kanałów (w tym naziemnych) wśród dzieci w wieku 4-9 lat i chłopców, podczas gdy w grupie wiekowej 4-15 plasuje się na 3 miejscu za Polsatem i TVN. Rodzice chłopców i młodszych dzieci zapytani o to, jaki kanał wybraliby, gdyby mogli odbierać tylko jedną stację dla dzieci, wskazywali Cartoon Network, jako pierwszy wybór.
W badaniu zapytano dzieci o ich ulubione seriale – na liście pierwsze i drugie miejsce zajęły animacje emitowane w Cartoon Network – „Tom i Jerry” oraz „Scooby-Doo”. „Nie ma to jak statek” Disney’a zajął trzecie miejsce. „Ben 10” i „Tom i Jerry” to ulubione seriale chłopców, natomiast dziewczynki wybierały „Czarodziejów z Weverly Place”.
Serial „Co nowego u Scooby’ego?” emitowany w Cartoon Network zajął w marcu 1 miejsce w zestawieniu najpopularniejszych programów emitowanych na kanałach dziecięcych w grupie 4-15 posiadającej dostęp do telewizji kablowej lub satelitarnej. Najnowszy sezon animowanego reality show z serii „Totalna porażka” pt. „Totalna porażka: Zemsta wyspy” uplasował się na 2 miejscu w rankingu. Cartoon Network zdominował marcowe zestawienie najchętniej oglądanych programów – 9 na 10 seriali w rankingu emitowanych jest w CN.
Dzieci przebadane przez TNS Polska mówiły również, że byłyby niezadowolone, gdyby nie miały dostępu do Cartoon Network.
Źródło: TNS, Kids survey, marzec 2012, 900 dzieci 6-15, 600 rodzice dzieci 0-15
Źródło: Nielsen Audience Measurement, C/S Homes, grupa wiekowa 4-15, 06:00-20:59, styczeń-marzec 2012
Cartoon Network popularny w Polsce
Cartoon Network, kanał dziecięcy Turner Broadcasting, obchodzi w tym roku 20. rocznicę powstania i świętuje ją na szczycie zestawień oglądalności w Polsce.
To jest uproszczona wersja newsa. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
⇓
⇓
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj
Źródło: informacja prasowa