Cartoon Network popularny w Polsce
Cartoon Network, kanał dziecięcy Turner Broadcasting, obchodzi w tym roku 20. rocznicę powstania i świętuje ją na szczycie zestawień oglądalności w Polsce.
Cartoon Network, kanał dziecięcy Turner Broadcasting, obchodzi w tym roku 20. rocznicę powstania i świętuje ją na szczycie zestawień oglądalności w Polsce.

Z badania opinii na temat kanałów dla dzieci przeprowadzonego przez TNS Polska w marcu 2012 roku wynika, że Cartoon Network jest najpopularniejszym kanałem dla dzieci w Polsce. Badanie przeprowadzono na reprezentatywnej próbie 900 dzieci w wieku 6-15 lat i 600 rodziców dzieci w wieku 0-15 lat posiadających w domu dostęp do telewizji kablowej lub satelitarnej.
Wyniki badania potwierdzają rankingi oglądalności kanałów dziecięcych za okres od początku 2012 roku do dziś. Cartoon Network zajmuje w nich 1 miejsce pod względem oglądalności w grupie wiekowej 4-15 w Polsce. W pierwszym kwartale roku Cartoon Network osiągało przeciętną oglądalność na poziomie 1,39 TVR (8,1%), natomiast drugi w zestawieniu Disney Channel wygenerował 1,30 TVR (7,5% udziału), a zajmujący trzecie miejsce Disney XD 1,23 TVR (7,1% udziału).
Prawie trzy czwarte dzieci w wieku 6-15 lat (74%) mówi, że ogląda Cartoon Network, w drugiej kolejności wskazywany jest Disney Channel (72%), a jako trzeci Disney XD (56%). Rodzice tak samo jak dzieci, jako najpopularniejszą stację wskazywali Cartoon Network (63%), na drugim miejscu Disney Channel (60%).
Marcowe rankingi oglądalności kanałów dla dzieci jeszcze bardziej odzwierciedlają wyniki badania, Cartoon Network zajęło w nich 1 miejsce z 1.43 TVR (8,7% udziału), Disney Channel 2 miejsce z 1.24 TVR (7,6% udziału) i Disney XD z 1.19 TVR (7.3% udziału).
Większość dzieci zapytanych o to, jaki kanał by wybrały, gdyby mogły oglądać tylko jedną stację wskazywała Cartoon Network lub Disney Channel. Z badań wynika też, że Cartoon Network jest najpopularniejszy wśród chłopców, podczas, gdy dziewczynki chętniej wybierają Disney Channel. Potwierdzają to również wyniki oglądalności, w których oba kanały zajmują pierwsze miejsce w odpowiednich grupach demograficznych.
Od początku 2012 roku do dziś Cartoon Network zajmuje również 1 miejsce pod względem oglądalności wśród WSZYSTKICH kanałów (w tym naziemnych) wśród dzieci w wieku 4-9 lat i chłopców, podczas gdy w grupie wiekowej 4-15 plasuje się na 3 miejscu za Polsatem i TVN. Rodzice chłopców i młodszych dzieci zapytani o to, jaki kanał wybraliby, gdyby mogli odbierać tylko jedną stację dla dzieci, wskazywali Cartoon Network, jako pierwszy wybór.
W badaniu zapytano dzieci o ich ulubione seriale – na liście pierwsze i drugie miejsce zajęły animacje emitowane w Cartoon Network – „Tom i Jerry” oraz „Scooby-Doo”. „Nie ma to jak statek” Disney’a zajął trzecie miejsce. „Ben 10” i „Tom i Jerry” to ulubione seriale chłopców, natomiast dziewczynki wybierały „Czarodziejów z Weverly Place”.
Serial „Co nowego u Scooby’ego?” emitowany w Cartoon Network zajął w marcu 1 miejsce w zestawieniu najpopularniejszych programów emitowanych na kanałach dziecięcych w grupie 4-15 posiadającej dostęp do telewizji kablowej lub satelitarnej. Najnowszy sezon animowanego reality show z serii „Totalna porażka” pt. „Totalna porażka: Zemsta wyspy” uplasował się na 2 miejscu w rankingu. Cartoon Network zdominował marcowe zestawienie najchętniej oglądanych programów – 9 na 10 seriali w rankingu emitowanych jest w CN.
Dzieci przebadane przez TNS Polska mówiły również, że byłyby niezadowolone, gdyby nie miały dostępu do Cartoon Network.
Źródło: TNS, Kids survey, marzec 2012, 900 dzieci 6-15, 600 rodzice dzieci 0-15
Źródło: Nielsen Audience Measurement, C/S Homes, grupa wiekowa 4-15, 06:00-20:59, styczeń-marzec 2012
Źródło: informacja prasowa

Najlepsze z 24h


naEKRANIE Poleca
ReklamaKalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1958, kończy 67 lat
ur. 1983, kończy 42 lat
ur. 1957, kończy 68 lat
ur. 1970, kończy 55 lat
ur. 1955, kończy 70 lat

