Wynik badania pokazują że liczba internautów korzystających z VOD wzrosła w stosunku do ubiegłego roku o 4 %, co daje w skali roku 9,4 mln Polaków. 70% to osoby młode (15-19) mieszkające w dużych miastach. Natomiast w przypadku miejscowości z mieszkańcami powyżej 200 tys. wynosi to 51%.
Rośnie też grupa aktywnych widzów, gdyż 39,5 % badanych deklaruje, że ogląda VOD trzy razy w tygodniu. Ten wynik notuje wzrost o jedną czwartą w stosunku do roku ubiegłego. Co piąty badany twierdzi, że korzysta z VOD codziennie.
Badanie pokazuje także, że najważniejsze dla użytkowników VOD w Polsce jest darmowy dostęp do treści. Równoznaczne jest to ze wzrostem akceptacji dla reklam w serwisach VOD, które umożliwiają darmową ofertę. Uważa tak 73% badanych. Co piąty deklaruje możliwość uiszczenia niewielkiej opłaty w zamian za dostęp do treści.
Atmedia szacuje, że w tym roku wartość reklam wyemitowanych w VOD wyniesie ponad 100 mln zł. Przy założeniu stabilizacji rynku ta kwota w przyszłym roku powinna wynieść ok. 150 mln zł.
Badanie instytut GfK Polonia zrealizował na zlecenie Atmedia