CD Projekt opublikowało raport finansowy za ostatnie dwanaście miesięcy minionego roku. Z niego dowiadujemy się ciekawych liczb, jak na przykład ilości sprzedanych egzemplarzy gry Cyberpunk 2077, wobec której oczekiwania były wysokie, ale nie do końca zostały one spełnione. Najnowsza gra polskiego studia sprzedała się znakomicie. Tytuł na rynku zadebiutował 10 grudnia, a już na koniec grudnia rozszedł się w nakładzie przekraczającym 13,7 mln kopii gry. Najwięcej z tych trafiło do graczy pecetowych - 56 procent. Na konsole odpowiednio trafiło 28 (PS4) i 17 (Xbox One) procent puli. Zdecydowaną większość kopii stanowiły cyfrowe wydania. Wygląda jednak na to, że gra polskiego studia poradziła sobie średnio na Google Stadia. Wyraźnie wynika to z odpowiedzi, którą udzielił Adam Kiciński, prezes CD Projektu na pytanie o tę właśnie platformę. Początkowo zareagował śmiechem, później zaś dodał:
Nie ujawniamy konkretnych liczb, ale oczywiście większość sprzedaży na PC i Stadii pochodzi z istotnych platform, przede wszystkim Steama. Więc sprzedaż na Stadii trudno porównywać właśnie z serwisami takimi jak Steam. To wszystko co mogę powiedzieć. 
Poznaliśmy również wysokość łącznego budżetu, jaki przeznaczono na grę. To kolosalna kwota wynosząca 1,3 miliarda złotych. Przychód z gry w ubiegłym roku wyniósł natomiast 1,78 mld zł. Cyberpunk 2077 w wyniku goni poprzednią grę studia, choć różnica jest nadal spora. Poinformowano, że Wiedźmin 3: Dziki Gon od czasu premiery w 2015 roku do końca 2020 roku rozszedł się w nakładzie przekraczającym 30 mln sztuk. Tylko w samym minionym roku po grę sięgnęły dwa miliona nabywców. Łączna sprzedaż całej serii o Geralcie z Rivii przekroczyła zaś już 50 milionów.   
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj