Według badań przeprowadzonych przez firmę ZappiStore, sukces finansowy studia Marvela wiąże się z emocjonalnym zaangażowaniem widzów z superbohaterami podczas zwiastunów produkcji tego studia. Firma ZappiStore przetestowała emocjonalne zaangażowanie widza za pomocą oprogramowania, które rozpoznaje ludzkie uczucia, zwanego Affectiva. Badane osoby były podłączone pod aplikacje, która mierzyła ich reakcje podczas oglądania zwiastunów filmowych produkcji Marvela i DC. Na poniższym zdjęciu możecie zobaczyć jak wygląda mierzenie reakcji podczas jednego z odcinków serialu Friends with Better Lives od CBS (firma ZappiStore nie zezwoliła na publikowanie zdjęć ze swoich badań).
Źródło: adweek.com
Zaangażowanie widzów było mierzone przy pomocy sporej liczby zwiastunów filmowych produkcji Marvela i DC, które miały sprawdzić, które z poszczególnych elementów materiałów promocyjnych wpływały znacząco na widzów. Zwiastuny filmów DC uzyskały pozytywne wyniki ze względu na liczbę efektów specjalnych i wybuchów. Inaczej było w przypadku konkurencyjnego Marvela, który przyciągał uwagę przede wszystkim humorem i pozytywnymi reakcjami na bohaterów. Najlepsze wyniki uzyskał zwiastun Guardians of the Galaxy Vol. 2, na który respondenci zareagowali najmocniej i wybrali go jako jeden z najlepszych. Jego pozytywny wynik jest spowodowany sporą dawką humoru i akcji połączonej ze znanym utworem muzycznym. Na drugim miejscu znalazł się zwiastun Captain America: Civil War, do którego odnotowano największy stosunek emocjonalny z bohaterami. Dane, które ZappiStore otrzymało z testów, nie tylko wskazują, dlaczego Marvel konsekwentnie jest lepszy od konkrecyjnego DC, ale także pokazuje, że marka i reklamy tego studia są o wiele lepiej odbierane przez konsumentów. Badacze byli zaskoczeni, że na fanach kina akcji i superbohaterskich popisów, największe wrażenie robią nie wybuchy i efekty specjalne, a bohaterowie, z którymi czują emocjonalny stosunek.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj