Zgodnie z nowymi badaniami przeprowadzonymi dla portalu screenlovers.pl, komediowy serial Ucho Prezesa ma silną grupę odbiorców wśród emerytów. Poznajcie szczegóły.
Ucho Prezesa to polski serial internetowy emitowany od 2017 roku. Fabuła skupia się na prezesie partii rządzącej i przedstawia sytuację współczesnej Polski w komediowo-satyryczny sposób. Produkcja liczy 3 pełne sezony i cieszy się dużą popularnością wśród widzów.
Portal screenlovers.pl postanowił przyjrzeć się nieco głębiej wspomnianej grupie odbiorców. Z nowych badań wynika, że:
serial regularnie ogląda prawie 3 mln Polaków
12 mln Polaków widziało przynajmniej jeden odcinek
Niemal połowa ankietowanych (45%) nigdy nie miała styczności z serialem
Jeśli chodzi o najpopularniejszy kanał dystrybucji, sytuacja nakreśla się następująco (dane nie sumują się do 100%, ponieważ są widzowie korzystający z większej liczby kanałów dystrybucji):
70% oglądających korzysta z serwisu YouTube
29% oglądających korzysta z telewizji WP
15% oglądających korzysta z platformy Showmax
Rosnąca popularność telewizji WP wskazuje, że wśród odbiorców serialu w dalszym ciągu panuje przywiązanie do telewizji tradycyjnej. Jeśli chodzi o odbiorców naziemnej telewizji cyfrowej, aż 42% sięga po serial właśnie w telewizji zamiast w Internecie. Od stycznia do czerwca telewizja WP wyemitowała 480 odcinków serialu. Z badań wynika, że 2,15 mln odbiorców widziało przynajmniej 5 epizodów, natomiast 1,17 mln odbiorców widziało przynajmniej 10 epizodów.
Jednym z najciekawszych wyników badań pozostaje jednak demografia grupy odbiorców. Jak się okazuje, dominującą grupą pozostają osoby powyżej 65 lat. Najmniejszy odsetek natomiast stanowią widzowie w wieku 15-24 lata. Jeżeli natomiast chodzi o płeć, głównymi odbiorcami serialu są mężczyźni. Przypomnijmy, że w tym wypadku dane również nie sumują się do 100%, ponieważ wykres uwzględnia zarówno widzów regularnych, jak i tych, którzy sięgają po serial okazjonalnie.
Warto wspomnieć, że:
z powyższego podziału płciowego aż 17% mężczyzn i 9% kobiet ogląda serial regularnie
58% widzów, którzy śledzą produkcję wyłącznie w telewizji WP to osoby powyżej 55 roku życia
tylko 10% widzów oglądających serial w telewizji WP to osoby do 35 roku życia
tylko 29% wszystkich 65-latków nie widziało Ucha Prezesa ani razu
aż połowa osób z grupy 15-24 nie widziała Ucha Prezesa ani razu
Badanie zostało przeprowadzone w czerwcu przez agencję Wavemaker. Grupę ankietowanych stanowiło 2 tys. internautów w wieku powyżej 15 lat.