Ucho Prezesa to polski serial internetowy emitowany od 2017 roku. Fabuła skupia się na prezesie partii rządzącej i przedstawia sytuację współczesnej Polski w komediowo-satyryczny sposób. Produkcja liczy 3 pełne sezony i cieszy się dużą popularnością wśród widzów. Portal screenlovers.pl postanowił przyjrzeć się nieco głębiej wspomnianej grupie odbiorców. Z nowych badań wynika, że:
  • serial regularnie ogląda prawie 3 mln Polaków
  • 12 mln Polaków widziało przynajmniej jeden odcinek
  • Niemal połowa ankietowanych (45%) nigdy nie miała styczności z serialem
źródło: Wavemaker / screenlovers.pl
Jeśli chodzi o najpopularniejszy kanał dystrybucji, sytuacja nakreśla się następująco (dane nie sumują się do 100%, ponieważ są widzowie korzystający z większej liczby kanałów dystrybucji):
  • 70% oglądających korzysta z serwisu YouTube
  • 29% oglądających korzysta z telewizji WP
  • 15% oglądających korzysta z platformy Showmax
Rosnąca popularność telewizji WP wskazuje, że wśród odbiorców serialu w dalszym ciągu panuje przywiązanie do telewizji tradycyjnej. Jeśli chodzi o odbiorców naziemnej telewizji cyfrowej, aż 42% sięga po serial właśnie w telewizji zamiast w Internecie. Od stycznia do czerwca telewizja WP wyemitowała 480 odcinków serialu. Z badań wynika, że 2,15 mln odbiorców widziało przynajmniej 5 epizodów, natomiast 1,17 mln odbiorców widziało przynajmniej 10 epizodów.
źródło: Wavemaker / screenlovers.pl
Jednym z najciekawszych wyników badań pozostaje jednak demografia grupy odbiorców. Jak się okazuje, dominującą grupą pozostają osoby powyżej 65 lat. Najmniejszy odsetek natomiast stanowią widzowie w wieku 15-24 lata. Jeżeli natomiast chodzi o płeć, głównymi odbiorcami serialu są mężczyźni. Przypomnijmy, że w tym wypadku dane również nie sumują się do 100%, ponieważ wykres uwzględnia zarówno widzów regularnych, jak i tych, którzy sięgają po serial okazjonalnie.
źródło: Wavemaker / screenlovers.pl
Warto wspomnieć, że:
  • z powyższego podziału płciowego aż 17% mężczyzn i 9% kobiet ogląda serial regularnie
  • 58% widzów, którzy śledzą produkcję wyłącznie w telewizji WP to osoby powyżej 55 roku życia
  • tylko 10% widzów oglądających serial w telewizji WP to osoby do 35 roku życia
  • tylko 29% wszystkich 65-latków nie widziało Ucha Prezesa ani razu
  • aż połowa osób z grupy 15-24 nie widziała Ucha Prezesa ani razu
Badanie zostało przeprowadzone w czerwcu przez agencję Wavemaker. Grupę ankietowanych stanowiło 2 tys. internautów w wieku powyżej 15 lat.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj